Türkiye’de 22 tane Eğitim Fakültesinde Güzel Sanatlar Eğitiminin Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalları açık olup bunların 12 tanesi II. Öğretime de öğrenci almaktadır. Nitelikli sanat eğitimcilerinin yetişmesinde bu öğrencilerin eğitimi önemli bir faktördür. Türkiye’nin geleceğinde etkin roller alacak resim-iş öğretmeni adaylarının eğitiminde karşılaşılan sorunların giderilmesi gerekmektedir.
Bu araştırma ile Türkiye’de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarının, Türkiye’de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarındaki II. Öğretiminde karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında Türkiye’de 21 Üniversitenin Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapan 323 öğretim elemanı üzerinde gerçekleştirilmiş olup evrenin % 79.9’undan kullanılabilir veri elde edilmiştir.
Araştırmada, verilerin çözümlenmesi aşamasında, araştırma amaçları doğrultusunda, frekans, yüzde ve non parametrik istatistik tekniklerinden kay kare (X2) den yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerinde .05 anlamlılık düzeyinin kullanıldığı araştırmada, çözümlemeler “SPSS 10 for Windows” paket programı ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre Türkiye’de Güzel sanatlar Eğitimi Resim-İş Öğretmenliğinin II. öğretiminde pek çok sorunların olduğu sonuçlarına varılmış ve çözüm önerileri sunulmuştur.
There are 22 Art Teaching Programmes at the Departments of Fine Arts in Education
Faculties in Turkey, 12 of which accept students for evening classes. Training these
students is important from the point of training qualified art teachers. The problems in
training future art teachaers should be eradicated.This study aimed to determine the
opinions of the teaching staff working at Art Teaching Programmes on the problems of
evening classes at Art Teaching Programmes. The study was conducted in 21 Art
Teaching Programmes in Turkey in 2001-2002 academic year and the 323 teachers
participated in the study. The data which were accepted valid and useful were obtained
from 79.9 % of the population. In analyzing the data; frequency, percentage and chisquare
(X2
) were used. In data analysis .05 significance level was used and “SPSS 10
for Windows” statistics package was used. According to the findings obtained from the
study, it was observed that there are a lot of problems at the evening classes of Art
Teaching Programmes in Fine Arts Departments in Turkey and possible solutions were
suugested.