Kurumsal Açık Arşiv

Türkiye'de güzel sanatlar eğitimi resim-iş öğretmenliği anabilim dallarının II. öğretimindeki sorunları ve çözüm önerileri


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kavuran, Tamer
dc.date.accessioned 2017-02-03T12:00:42Z
dc.date.available 2017-02-03T12:00:42Z
dc.date.issued 2004-04
dc.identifier.citation Kavuran, T. (2004). Türkiye'de güzel sanatlar eğitimi resim-iş öğretmenliği anabilim dallarının II. öğretimindeki sorunları ve çözüm önerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 191-207. tr_TR
dc.identifier.issn 1301-9058
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9225
dc.description.abstract Türkiye’de 22 tane Eğitim Fakültesinde Güzel Sanatlar Eğitiminin Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalları açık olup bunların 12 tanesi II. Öğretime de öğrenci almaktadır. Nitelikli sanat eğitimcilerinin yetişmesinde bu öğrencilerin eğitimi önemli bir faktördür. Türkiye’nin geleceğinde etkin roller alacak resim-iş öğretmeni adaylarının eğitiminde karşılaşılan sorunların giderilmesi gerekmektedir. Bu araştırma ile Türkiye’de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarının, Türkiye’de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarındaki II. Öğretiminde karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde desenlenen araştırma, 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında Türkiye’de 21 Üniversitenin Eğitim Fakültesi Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalında görev yapan 323 öğretim elemanı üzerinde gerçekleştirilmiş olup evrenin % 79.9’undan kullanılabilir veri elde edilmiştir. Araştırmada, verilerin çözümlenmesi aşamasında, araştırma amaçları doğrultusunda, frekans, yüzde ve non parametrik istatistik tekniklerinden kay kare (X2) den yararlanılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerinde .05 anlamlılık düzeyinin kullanıldığı araştırmada, çözümlemeler “SPSS 10 for Windows” paket programı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre Türkiye’de Güzel sanatlar Eğitimi Resim-İş Öğretmenliğinin II. öğretiminde pek çok sorunların olduğu sonuçlarına varılmış ve çözüm önerileri sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract There are 22 Art Teaching Programmes at the Departments of Fine Arts in Education Faculties in Turkey, 12 of which accept students for evening classes. Training these students is important from the point of training qualified art teachers. The problems in training future art teachaers should be eradicated.This study aimed to determine the opinions of the teaching staff working at Art Teaching Programmes on the problems of evening classes at Art Teaching Programmes. The study was conducted in 21 Art Teaching Programmes in Turkey in 2001-2002 academic year and the 323 teachers participated in the study. The data which were accepted valid and useful were obtained from 79.9 % of the population. In analyzing the data; frequency, percentage and chisquare (X2 ) were used. In data analysis .05 significance level was used and “SPSS 10 for Windows” statistics package was used. According to the findings obtained from the study, it was observed that there are a lot of problems at the evening classes of Art Teaching Programmes in Fine Arts Departments in Turkey and possible solutions were suugested. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Sanat eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc İkinci öğretim tr_TR
dc.subject.ddc Resim-iş eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc Educational faculties tr_TR
dc.subject.ddc Art teaching programmes tr_TR
dc.subject.ddc Art teaching tr_TR
dc.subject.ddc Evening classes tr_TR
dc.title Türkiye'de güzel sanatlar eğitimi resim-iş öğretmenliği anabilim dallarının II. öğretimindeki sorunları ve çözüm önerileri tr_TR
dc.title.alternative The problems and solutions of evening classes in art teaching programmes at fine arts teaching departments in Turkey tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Tek Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR59222 tr_TR
dc.relation.journal Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 24 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 191;207
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE