Kurumsal Açık Arşiv

Öğretmen adaylarının üstbiliş düşünme becerileri algıları ve başarı yönelimlerine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Bahadır, Ferdi
dc.date.accessioned 2017-09-06T13:09:41Z
dc.date.available 2017-09-06T13:09:41Z
dc.date.issued 2017-06-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Öğretmen adaylarının üstbiliş düşünme becerileri algıları ve başarı yönelimlerine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1326-1343. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9872
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı öğretmen adaylarını üstbiliş düşünme becerileri algıları ve başarı yönelimleri açısından değerlendirmektir. Bu amaçla bu her iki bağımlı değişkene yönelik görüşler arasında cinsiyet, sınıf, yaş ve bölüme göre anlamlı düzeyde görüş farkı olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Araştırma bulgularından biri üst biliş düşünme becerileri ölçeğinin cinsiyete göre karşılaştırıldığı bağımsız gruplar t testi sonucuna göre ölçeğin “Karar verme becerileri” alt faktöründe kadın öğretmen adayları lehine anlamlı fark gözlenmiş olmasıdır. Diğer bir bulgu ise başarı yönelimleri ölçeğinin “Öğrenme yaklaşma” ve “Öğrenme kaçınma” alt faktörlerinde kadın öğretmen adayları lehine anlamlı fark gözlenmiştir. Öğretim esnasında araştırılan bu değişkenlerin birlikte ele alınması gerekmektedir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Üstbiliş düşünme tr_TR
dc.subject.ddc Başarı yönelimleri tr_TR
dc.subject.ddc İlişkisel tarama tr_TR
dc.subject.ddc Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject.ddc Öğretmen yetiştirme tr_TR
dc.subject.ddc Metacognition thinking tr_TR
dc.subject.ddc Success relations tr_TR
dc.subject.ddc Correlational survey tr_TR
dc.subject.ddc Teacher candidates tr_TR
dc.subject.ddc Teacher training tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının üstbiliş düşünme becerileri algıları ve başarı yönelimlerine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Evaluation of perceptions of metacognitive thinking skills and success relations of teacher's candidates in terms of various variables tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID 121918 tr_TR
dc.relation.journal İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.pages 1326;1343
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE