Abstract:
Bu araştırmanın genel amacı öğretmen adaylarını üstbiliş düşünme becerileri algıları ve başarı yönelimleri açısından değerlendirmektir. Bu amaçla bu her iki bağımlı değişkene yönelik görüşler arasında cinsiyet, sınıf, yaş ve bölüme göre anlamlı düzeyde görüş farkı olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme yöntemine başvurulmuştur. Araştırma bulgularından biri üst biliş düşünme becerileri ölçeğinin cinsiyete göre karşılaştırıldığı bağımsız gruplar t testi sonucuna göre ölçeğin “Karar verme becerileri” alt faktöründe kadın öğretmen adayları lehine anlamlı fark gözlenmiş olmasıdır. Diğer bir bulgu ise başarı yönelimleri ölçeğinin “Öğrenme yaklaşma” ve “Öğrenme kaçınma” alt faktörlerinde kadın öğretmen adayları lehine anlamlı fark gözlenmiştir. Öğretim esnasında araştırılan bu değişkenlerin birlikte ele alınması gerekmektedir.