Bu araştırma, İmam-Hatip Lisesi meslek dersleri öğretmenlerinin Kur’an-ı Kerim derslerinde karşılaştıkları istenmedik öğrenci davranışları ve bu davranışlara karşı yaklaşımlarını belirlemeyi amaçlayan, nitel yöntemin durum deseninin kullanıldığı bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 23 İmam-Hatip Lisesi meslek dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretmenlerin Kur’an-ı Kerim derslerinde karşılaştıkları istenmedik öğrenci davranışlarından bazıları; izinsiz konuşma, dersi takip etmeme, kız öğrencilerin özel hallerinde Kur’an okumak istememesi, derse abdestsiz gelme, arkadaşlarının okumasına müdahale etme veya gülmedir. Öğretmenlerin istenmedik öğrenci davranışlarına karşı yaklaşımlarının bazıları; uyarma, farklı etkinlikler yapma, soru sorma, notla uyarma, göz teması-iletişimi kurma, sesini yükseltme/kızma, tekrar okutma, yerini değiştirme şeklindedir.
This study is a research aims to determine undesirable student behaviors faced by vocational courses teachers in the Holy Quran courses in Imam Hatip High Schools and their approaches towards them, using the situational pattern of qualitative methods. The sampling group of the research consists of 23 Imam-Hatip High School vocational courses teachers selected through criterion sampling method from among purposive sampling methods. The data were collected through semi-structured interviews and analyzed with content analysis technique. Some of the undesirable student behaviors that appear in Holy Koran courses are; speaking without permission, not following the lesson, unwillingness of girl students in special situations to read the Quran, attending the course without having taken ablution, interfering with the recitation of their friends or laughing at them. Some of the approaches of teachers against undesirable student behaviors are; warning, doing different activities, asking questions, warning with low grade, establishing eye-contact/-communication, voice raising/indignation, making them reread, and changing students` seats.