Kurumsal Açık Arşiv

Beden eğitimi öğretmenlerinin spor liselerini algılama düzeyleri


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoban, Bilal
dc.contributor.author Coşkuner, Zeki
dc.contributor.author Devecioğlu, Sebahattin
dc.contributor.author Genç, Eyyüp
dc.date.accessioned 2017-01-20T07:58:12Z
dc.date.available 2017-01-20T07:58:12Z
dc.date.issued 2009-09
dc.identifier.citation Çoban, B., Coşkuner, Z., Devecioğlu, S. ve Genç, E. (2009). Beden eğitimi öğretmenlerinin spor liselerini algılama düzeyleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 4(4), 322-333. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9185
dc.description.abstract Bu araştırmada; Türkiye’deki Spor Liselerinin bulunduğu illerde görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin spor liselerini algılama düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Görüşleri belirlemek amacı ile survey-tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, anket yöntemi ile elde edilmiş ve toplam 773 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın evreni, Türkiye’deki beden eğitimi öğretmenleridir. Araştırmanın örneklemi ise, Spor Lisesi bulunan illerde görev yapan 2605 Öğretmenden 773 beden eğitimi öğretmenleridir. Öğretmen görüşleri incelendiğinde; spor liselerinin kendi illerinde bulunmasının, sporun kalkınması acısından olumlu yönde etkisinin olmasıyla beraber, spor liselerinin idareci ve öğretmenleri seçilirken daha özen gösterilmesi, MEB’in hizmet içi eğitim kurslarına sadece spor lisesi öğretmenlerini kabul etmesinin, diğer beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini olumsuz yönde etkilemiş olduğu gibi sonuçlar elde edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of the current study is to find out physical education teachers' perception of sports high schools. To examine teachers' perceptions, survey methodology is used. 773 conducted surveys have analyzed. In general, research focused on physical education teachers. For sampling purposes, 773 physical education teachers working at sports high schools surveyed. Surveys suggest that physical education teachers think that having a sports high schools is helpful to cities' development in terms of sports. However, administrators should pay more attention to school management appointments. Besides, inviting physical education teachers from only Sports High Schools to the trainings held my MEB (National Education Ministry) is an obstacle to the development of physical education teachers from other schools. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Spor tr_TR
dc.subject.ddc Beden eğitimi öğretmeni tr_TR
dc.subject.ddc Spor lisesi tr_TR
dc.subject.ddc Gençlik tr_TR
dc.subject.ddc Lise tr_TR
dc.subject.ddc Sports tr_TR
dc.subject.ddc Physical education teachers tr_TR
dc.subject.ddc Sport high schools tr_TR
dc.subject.ddc Youth tr_TR
dc.subject.ddc High school tr_TR
dc.title Beden eğitimi öğretmenlerinin spor liselerini algılama düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative Physical education teachers to detect levels of high school sports tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR200169 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR59560 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR59588 tr_TR
dc.relation.journal e-Journal of New World Sciences Academy tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.pages 322;333
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE