Bu araştırmada; Türkiye’deki Spor Liselerinin bulunduğu illerde
görev yapan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin spor liselerini algılama
düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Görüşleri belirlemek amacı
ile survey-tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, anket yöntemi ile
elde edilmiş ve toplam 773 anket değerlendirmeye alınmıştır.
Araştırmanın evreni, Türkiye’deki beden eğitimi öğretmenleridir.
Araştırmanın örneklemi ise, Spor Lisesi bulunan illerde görev yapan
2605 Öğretmenden 773 beden eğitimi öğretmenleridir. Öğretmen görüşleri
incelendiğinde; spor liselerinin kendi illerinde bulunmasının, sporun
kalkınması acısından olumlu yönde etkisinin olmasıyla beraber, spor
liselerinin idareci ve öğretmenleri seçilirken daha özen gösterilmesi,
MEB’in hizmet içi eğitim kurslarına sadece spor lisesi öğretmenlerini
kabul etmesinin, diğer beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki
gelişimlerini olumsuz yönde etkilemiş olduğu gibi sonuçlar elde
edilmiştir.
The purpose of the current study is to find out physical education teachers' perception of sports high schools. To examine teachers' perceptions, survey methodology is used. 773 conducted surveys have analyzed. In general, research focused on physical education teachers. For sampling purposes, 773 physical education teachers working at sports high schools surveyed. Surveys suggest that physical education teachers think that having a sports high schools is helpful to cities' development in terms of sports. However, administrators should pay more attention to school management appointments. Besides, inviting physical education teachers from only Sports High Schools to the trainings held my MEB (National Education Ministry) is an obstacle to the development of physical education teachers from other schools.