Institutional Open Archives

Settar Behlulzade’nin peyzaj çalışmalarına genel bir bakış


Show simple item record

dc.contributor.author Çelikbağ, Tahir
dc.date.accessioned 2016-11-03T12:10:53Z
dc.date.available 2016-11-03T12:10:53Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Çelikbağ, T. (2016). Settar Behlulzade’nin peyzaj çalışmalarına genel bir bakış. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26(1), 137-149. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8926
dc.description.abstract Settar Behlülzade’nin meslektaşları, yakın tanıdıkları, sanat severleri ve fenomenleri, onun tablolarında ressamın hayatın zorluklarıyla mücadele edebilmiş, felsefesini, duygusal kişiliğini “lirik” üslupla birleştirebildiler. Sanatçının ilk ilham kaynağı, dünyaya gözünü açtığı Bakü’nun Emircan kasabası manzaraları olmuş, sanata daha küçük yaşlarda dünyanın en güzel yerleşkelerinden biri olan Abşeron bölgesinin şirin kasabasını tasvir etmekle başlamıştır. Settar Behlülzade’nin ilk eserleri gerçekçi görülse de, gerçek anlamda kısmende olsa “empresyonist” akımın etkisiyle tasvir edilmiştir. Tuvallerinin detaylarında sıralanan renklerin de, bir orkestra senfonisinin ritmindeki gibi duygulu ve hareketli olduğu tanıklığı görülmektedir. Bu durumu hissedilecek derecede anlamlı hale getiren ise kullandığı renk tonları olmuştur. Komünizim rejimin sanat anlayışıyla, kendi sanat anlayışı arasına keskin mesafe koyan manzara janrının öncüsü Settar, “lirik” anlamda sanatsal zenginliklerini dile getirmak için, bütün engellere ve baskıcı tutuma rağmen, fırça ustasının eserlerinde kendine özgü “felsefi-estetik” meziyyetlerini ortaya koyabilmiştir. Onun, Azerbaycan manzarasına olan çoşkun sevgisi eserlerinde kullandığı renk tonlarında ve diyapazonunda görülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract In his paintings, colleauges, close relatives, art lovers and phenomenons of Settar Behlülzade were able to compose his struggle against difficulties and philosophical, emotional personality with “lyrical” style. The artist's first inspiration, which opened the eyes of the world views of Baku Emircan town became one of the most beautiful campuses in the world at younger ages in art began to portray the charming town of the Absheron. Althought Sattar also realistic Behlulzade's first works, in real terms, partly "impressionist" depicted the impact of the current. Also the colors of the paintings listed in detail, it is seen as testimony to be soulful and moving in the rhythm of a symphony orchestra. This situation has been extremely tints used will be felt if that makes sense. Putting a sharp distance between the Communist regime’s and his own sense of art, for expressing his artistic richness in a “lyrical” way Settar, the pioneer of landscape genre, was able to reflect his distinctive “philosophic-aesthetic” qualities in his workss, due to all obstacles and reppresive regime. His great love of Azerbaijan landscape, can be clearly seen on the color tones and diapason he uses tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Settar Behlulzade tr_TR
dc.subject.ddc Manzara ressamı tr_TR
dc.subject.ddc Felsefe tr_TR
dc.subject.ddc Sanat tr_TR
dc.subject.ddc Landscape painter tr_TR
dc.subject.ddc Philosophy tr_TR
dc.subject.ddc Art tr_TR
dc.title Settar Behlulzade’nin peyzaj çalışmalarına genel bir bakış tr_TR
dc.title.alternative A general outlook on the landscape desingns of Settar Behlulzade tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Tek Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 26 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 137;149
dc.identifier.doi http://dx.doi.org/10.18069/fusbed.00397
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY