Kurumsal Açık Arşiv

Türk bankacılık sektöründe ATM sorunları ve müşteri memnuniyet algısının uygulamalı bir örneği


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Korkmaz, Murat
dc.contributor.author Yücel, Ali Serdar
dc.contributor.author Germir, Hatice Nur
dc.contributor.author Gümüş, Sefer
dc.contributor.author Aytaç, Ayhan
dc.contributor.author Karta, Nurullah
dc.date.accessioned 2016-08-09T12:07:08Z
dc.date.available 2016-08-09T12:07:08Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Korkmaz, M., Yücel, A., Germir, H., Gümüş, S., Aytaç, A. ve diğerleri. (2015). Türk bankacılık sektöründe ATM sorunları ve müşteri memnuniyet algısının uygulamalı bir örneği. Uluslararası Hakemli Ekonomi Yönetimi Araştırmaları Dergisi, .(4), 113-141. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8839
dc.description.abstract Bu çalışma Türkiye’de şubeleri bulunan bankalarda Bu çalışma Türkiye’de şubeleri bulunan bankalarda özellikle ATM “Asynchronous Transfer Mode” ya da Türkçede eş zamansız aktarım modu olarak ifade edilen otomatik para çekme makinelerinde yaşanan müşteri sorunlarının ortaya koyulması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma İstanbul, Ankara, Van ve İzmir illeri örneklemi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Uygulamada ölçekli bir anket formu kullanılmıştır. Araştırma verileri bu illerde ve ATM’lerin yoğun kullanıldığı 19 merkez ilçede bulunan model bir bankanın ATM’lerinden faydalanan ve bu banka ile ilişki içinde olan müşterilerle (N=1250) yüz yüze görüşülerek elde edilmiştir. Kullanılan anket iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde katılımcıların demografik özelliklerine ilişkin sorular ikinci bölümde ise 5’li likert ölçekten oluşan sorular yer almaktadır. Araştırma yaklaşık olarak iki buçuk ay sürmüştür. Uygulama basit rassal yöntem kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen verilere farklı analiz teknikleri kullanılmış olup, çoklu regresyon, anova, ki-kare, faktör, hipotez ve varyans analizleri uygulanmıştır. Cronbach’s Alpha kat sayısı olarak 0.922 kat sayısı elde edilmiştir. Araştırma sonunda tüm katılanların büyük çoğunluğu bankanın sunduğu hizmetlerde yetersiz, uygulanan müşteri hizmetlerinin tatmin etmediği, oluşan sorun nedeniyle ciddi mali ve manevi zarara uğradığı, ayrıca oluşan farklı sorunlara ilişkin bankanın hiçbir şekilde sorumluluğu ve ortaya çıkan zarardan dolayı bir yükümlülük kabul etmediği saptanmıştır. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to reveal customer problems especially related to the automatic money withdrawal machines named as “Asynchronous Transfer Mode” (ATM) in the banks that have branches in Turkey. Samples were selected from the provinces of Istanbul, Ankara, Van and Izmir. The study was implemented through a questionnaire with a scale. The research data were acquired by directly meeting with customers (N=1250) who use the ATMs of a model bank that have branches in these three provinces and 19 central districts where ATMs are commonly used and who have a relation with this bank. The questionnaire comprises of two parts. The first part includes questions about the demographic characteristics of the participants while the second part is made up of questions with a 5-point Likert scale. The research lasted for around two and a half months. Simple random sampling method was used in the research. Various analysis techniques were applied to the data acquired from the research, and analyses of multiple regression, ANOVA, chi-square, factor, hypothesis and variance were used. Cronbach’s Alpha coefficient was found to be 0.922. In consequence of the study, the responses received from the majority of the participants showed that the services of the bank were insufficient, the customer services were not satisfactory, the problems resulted in severe monetary and moral damages, and the bank did not accept any responsibility regarding the various problems and any liability for the resulting damages. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Banka tr_TR
dc.subject.ddc Müşteri tr_TR
dc.subject.ddc Memnuniyet tr_TR
dc.subject.ddc ATM tr_TR
dc.subject.ddc Hizmet tr_TR
dc.subject.ddc Bank tr_TR
dc.subject.ddc Customer tr_TR
dc.subject.ddc Satisfaction tr_TR
dc.title Türk bankacılık sektöründe ATM sorunları ve müşteri memnuniyet algısının uygulamalı bir örneği tr_TR
dc.title.alternative An applied example of ATM problems and customer satisfaction perception in Turkish banking sector tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR101180 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR59736 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR53545 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR36234 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR145935 tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Hakemli Ekonomi Yönetimi Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume . tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.pages 113;141
dc.identifier.doi 10.17373/UHEYAD.2015411124
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE