Özet:
Çalışma; “kurum imajının kurum kimliği açısından açıklanabilir olup olmadığını”
ortaya koymak üzere gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma evreni, İnönü
Üniversitesi Tıp Fakültesi Turgut ÖZAL Tıp Merkezi’nden ayakta tedavi hizmeti alan
hastalar ve hasta yakınlarından meydana gelmektedir. Örneklem, tesadüfi yöntemle
belirlenen 184 kişiden oluşmaktadır. Çalışma, yazın tarama ve gözlem sonucunda
oluşturulan anketin uygulanmasıyla tamamlanmıştır. Değerlendirme sonucunda, örnek
gurubunun hem kurum kimliğine ilişkin algıları hem de kurum imajına ilişkin algıları
yüksek bulunmuştur. Ayrıca kurum kimliği ile kurum imajı arasında pozitif yönde ve
güçlü bir korelasyon tespit edilmiştir (r = 0,784). İki değişken arasındaki çoklu
regresyon modeline göre de kurum imajının %71,2’sinin kurum kimliğini oluşturan
faktörlerce açıklanabildiği ortaya konulmuştur.