Abstract:
Bireylerin tek başlarına gerçekleştiremeyecekleri amaçlarını başkalarıyla bir araya gelip grup olarak çaba, bilgi ve
yeteneklerini ortak faydaya ulaştıran iş bölümü ve düzen olan örgütler (Şimşek, 1999: 28), insanlar tarafından kendi
yetersizliklerini yenmek için kurulmuşlardır. (Hicks, 1975: 11) Örgütteki ilişkiler genellikle karşılıklı hizmet
temeline dayalı işlevsel bir ilişkidir. İşlevsel bir ilişkide, karşılıklı hizmet, yardımlaşma, dayanışma, güven ve destek
esastır (Başaran, 1982: 208).
Çalışanların işlerine ve işyerlerine karşı tutumlarıyla ilgili araştırmaların temelde çok önemi vardır. Bu araştırmalar
sayesinde insan kaynakları ve onların en etkili biçimde kullanılması konusundaki bilinç artmakta, tutumların olumlu
yönde geliştirilmesi ve değiştirilmesi elde edilebilmektedir. (Ramazanoğlu, 2001) Bu bağlamda, sporda elit seviyede
hizmet sunabilme, kaliteli bir yönetim tarzını başarı ile uygulayabilmesi ve uyumlu bir birlikteliğin tesis edilebilmesi
için en üst düzeyde bir hoşnutluğun sağlanabilmesi gerekmektedir. (Ramazanoğlu vd., 2002)
Bu çalışmanın amacı, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı personelinin hoşnutluk seviyelerini ortaya
çıkararak, işlerinden duydukları memnuniyeti tespit etmek ve çalışanlar açısından değerlendirmesini yapmaktır. Bu
bağlamda, söz konusu illerdeki personelin bakış açısı temel alınarak, eğitim ve medeni durumlarına göre hoşnutluk
düzeyleri incelenmiştir.
Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatlarından Gaziantep, Kahramanmaraş, Osmaniye, Malatya ve Elazığ
İl Müdürlüklerinde çalışan 56 personele Minnesota İş Doyum Ölçeğinin kısa formu uygulanmıştır. Anket
uygulamasından elde edilen veriler SPSS’de değerlendirilmiş ve frekans analizi ve puan hesaplaması yapılmıştır.