Özet:
Yenilik; tüm işletmeler için olduğu gibi KOBİ’ler için de
rekabet ortamında ayakta kalabilmenin hayati bir şartıdır. Bu çalışma
söz konusu perspektiften hareket ederek; Elazığ’da ki KOBİ’lerin
yenilik faaliyetlerine bakış açılarını tespit etmeyi amaçlayan bir
alan araştırmasıdır. Literatür tarama ve anket yolu ile veri
toplanmıştır. Elazığ’daki 270 KOBİ’den 56’sının sahiplerine veya üst
düzey yöneticilerine anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda söz
konusu işletmelerin yenilik eğilimlerinin olduğu ancak bu eğilimin
yeterince değerlendirilemediği tespit edilmiştir. Yeniliğin KOBİ’lerin
boyutlarını zorlamasının ve işletme yöneticilerinin yenilik konusunda
sahip oldukları bilinci yeterince özümseyememelerinin, bu sonucu
doğuran nedenler olabileceği düşünülmektedir.