Abstract:
belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 2., 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinden 619 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya
katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Kasım - Aralık
2013 tarihleri arasında toplanmış ve 290 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının
20.87±1.91 (Max=28, Min=18) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %34.5’inin (100) erkek,
%65.5’’inin (190) kadın olduğu, %61’inin (177) 2. Sınıf öğrencisi, %9’unun (26) 3. Sınıf öğrencisi,
%30’unun (87) 4. Sınıf öğrencisi olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin %63.8’i hemşireliği iş imkanı
fazla olduğu için seçtiklerini belirtmişlerdir. Öğrencilerin 76.9’u hemşirelik süreci konusunda
kendisini tanı belirleyecek düzeyde bulmadığını, öğrencilerin %80.7’si NANDA-I hemşirelik tanılarını
gerekli bulmadığını, öğrencilerin %87.9’u NANDA-I hemşirelik tanılarının hemşirelik
uygulamalarında yararlı olduğunu belirtmişlerdir.
Sonuç: Öğrencilerin %36.2’si klinik uygulamalarda en sık kullandıkları hemşirelik tanısının
“Anksiyete” olduğunu ve öğrencilerin %33.8’i tanı belirleme sürecinde en çok veri analizi
bölümünde zorlandıklarını belirtmişlerdir.