Kurumsal Açık Arşiv

Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Mankan, Talip
dc.contributor.author Çalışkan, Zevcan
dc.contributor.author Demirhan, Cem
dc.contributor.author Sönmez, Aybüke Kübra
dc.contributor.author Coşkun, Kübra
dc.contributor.author Köse, Abdulvahap
dc.date.accessioned 2015-08-18T11:19:29Z
dc.date.available 2015-08-18T11:19:29Z
dc.date.issued 2014-05-03
dc.identifier.citation Mankan, T., Çalışkan, Z., Demirhan, C., Sönmez, A., Coşkun, K. ve diğerleri. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları. Bildiri Kitabı 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi. (ss.160). Trabzon: 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8401
dc.description.abstract Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 1. sınıf öğrencilerinden 364 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Şubat 2014 tarihinde toplanmış ve 163 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplamada öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini ve kitap okumaya ilişkin bilgileri içeren 15 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19.00±1.27 (Max=29, Min=17) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %25’inin erkek, %75’inin kadın olduğu, %56.7’sinin hemşireliği isteyerek seçtiğini belirtmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %42.7’sinin yılda 6-10 arası kitap okuduğunu, %32.3’ünün televizyon izlemediğini, %34.8’inin günlük bilgisayar kullanım süresinin 0-1 saat olduğu, %40.2’sinin ders kitapları dışında 6-25 arası kitabı olduğu saptanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %9.8’inin sadece edebiyat ve sadece bilim-kurgu kitaplarını okuduğunu, %64.6’sının birden fazla (edebiyat, bilim-kurgu, eğlence-mizah, siyaset-politika, felsefe ve düşünce, kültür-sanat, mesleki) tür kitap okuduklarını belirtmişlerdir. Sonuç: Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı kazanma konusunda yönlendirilmelidir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::TIP BİLİMLERİ tr_TR
dc.subject.ddc Kitap okuma tr_TR
dc.subject.ddc Hemşirelik öğrencileri tr_TR
dc.subject.ddc Hemşirelik tr_TR
dc.title Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları tr_TR
dc.type Bildiri - Yayımlanmış tr_TR
dc.contributor.YOKID TR51365 tr_TR
dc.relation.publishinghaddress Trabzon tr_TR
dc.relation.publishinghouse 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi tr_TR
dc.identifier.pages 160;
dc.identifier.bookname Bildiri Kitabı 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi tr_TR
dc.published.type Ulusal tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE