Özet:
Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının
belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 1. sınıf
öğrencilerinden 364 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya
katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Şubat 2014
tarihinde toplanmış ve 163 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplamada öğrencilerin
tanıtıcı özelliklerini ve kitap okumaya ilişkin bilgileri içeren 15 sorudan oluşan anket formu
kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının
19.00±1.27 (Max=29, Min=17) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %25’inin erkek, %75’inin kadın
olduğu, %56.7’sinin hemşireliği isteyerek seçtiğini belirtmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin
%42.7’sinin yılda 6-10 arası kitap okuduğunu, %32.3’ünün televizyon izlemediğini, %34.8’inin
günlük bilgisayar kullanım süresinin 0-1 saat olduğu, %40.2’sinin ders kitapları dışında 6-25 arası
kitabı olduğu saptanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %9.8’inin sadece edebiyat ve sadece
bilim-kurgu kitaplarını okuduğunu, %64.6’sının birden fazla (edebiyat, bilim-kurgu, eğlence-mizah,
siyaset-politika, felsefe ve düşünce, kültür-sanat, mesleki) tür kitap okuduklarını belirtmişlerdir.
Sonuç: Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma
alışkanlığı kazanma konusunda yönlendirilmelidir.