dc.contributor.author | Mankan, Talip | |
dc.contributor.author | Çalışkan, Zevcan | |
dc.contributor.author | Demirhan, Cem | |
dc.contributor.author | Sönmez, Aybüke Kübra | |
dc.contributor.author | Coşkun, Kübra | |
dc.contributor.author | Köse, Abdulvahap | |
dc.date.accessioned | 2015-08-18T11:19:29Z | |
dc.date.available | 2015-08-18T11:19:29Z | |
dc.date.issued | 2014-05-03 | |
dc.identifier.citation | Mankan, T., Çalışkan, Z., Demirhan, C., Sönmez, A., Coşkun, K. ve diğerleri. (2014). Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları. Bildiri Kitabı 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi. (ss.160). Trabzon: 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/8401 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarının belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 1. sınıf öğrencilerinden 364 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Şubat 2014 tarihinde toplanmış ve 163 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplamada öğrencilerin tanıtıcı özelliklerini ve kitap okumaya ilişkin bilgileri içeren 15 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının 19.00±1.27 (Max=29, Min=17) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %25’inin erkek, %75’inin kadın olduğu, %56.7’sinin hemşireliği isteyerek seçtiğini belirtmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin %42.7’sinin yılda 6-10 arası kitap okuduğunu, %32.3’ünün televizyon izlemediğini, %34.8’inin günlük bilgisayar kullanım süresinin 0-1 saat olduğu, %40.2’sinin ders kitapları dışında 6-25 arası kitabı olduğu saptanmıştır. Çalışmaya katılan öğrencilerin %9.8’inin sadece edebiyat ve sadece bilim-kurgu kitaplarını okuduğunu, %64.6’sının birden fazla (edebiyat, bilim-kurgu, eğlence-mizah, siyaset-politika, felsefe ve düşünce, kültür-sanat, mesleki) tür kitap okuduklarını belirtmişlerdir. Sonuç: Araştırmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığı kazanma konusunda yönlendirilmelidir. | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::TIP BİLİMLERİ | tr_TR |
dc.subject.ddc | Kitap okuma | tr_TR |
dc.subject.ddc | Hemşirelik öğrencileri | tr_TR |
dc.subject.ddc | Hemşirelik | tr_TR |
dc.title | Hemşirelik öğrencilerinin kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumları | tr_TR |
dc.type | Bildiri - Yayımlanmış | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | TR51365 | tr_TR |
dc.relation.publishinghaddress | Trabzon | tr_TR |
dc.relation.publishinghouse | 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi | tr_TR |
dc.identifier.pages | 160; | |
dc.identifier.bookname | Bildiri Kitabı 13. Ulusal Hemşirelik Öğrencileri Kongresi | tr_TR |
dc.published.type | Ulusal | tr_TR |
University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY