Abstract:
düzeylerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 3. ve 4. Sınıf
öğrencilerinden 352 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya
katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Kasım - Aralık
2013 tarihleri arasında toplanmış ve 257 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplamada
öğrencilerin tanıtıcı özellikleri ve el hijyenine yönelik 20 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre öğrencilerin yaş ortalamasının 21.57±1.78
(Max=28, Min=19) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %32.7’sinin (173) erkek, %67.3’ünün (84)
kadın olduğu, %68.9’unun (177) 3. Sınıf öğrencisi, %31.1’inin (80) 4. Sınıf öğrencisi olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin el hijyeni ve eldiven kullanımına ilişkin bilgi puan ortalaması 69.15
olarak bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyet ve sınıflara göre bilgi puan ortalamaları arasındaki fark
anlamlı bulunmamıştır (p>0.05).
Sonuç: Araştırmanın sonucunda öğrencilerin el hijyeni ve eldiven kullanımına ilişkin bilgi puan
ortalaması yüksek olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Bilgi düzeyi, El hijyeni