Abstract:
Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin dua etmeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla
tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 2., 3. ve 4. sınıf
öğrencilerinden 619 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya
katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Kasım - Aralık
2013 tarihleri arasında toplanmış ve 259 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının
21±1.64 olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %36.3’ünün erkek, %63.7’sinin kadın olduğu,
%37.1’inin 2. Sınıf öğrencisi, %32’sinin 3. Sınıf öğrencisi, %30.9’unun 4. Sınıf öğrencisi olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin %93.4’ü dua etmenin temel gereksinim olduğu ve dua etmenin
hastalıkları iyileştirmede etkisinin olduğunu, öğrencilerin %58.7’sinin dua etmenin hemşirelik
bakımı içerisinde yer almadığını belirtmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %76.8’i hemşirelerin
hastaların iyileşmesi için hastalara dua etmesi gerektiğini ve öğrencilerin %77.6’sı daha önce
hastaların iyileşmesi için dua ettiklerini belirtmiştir.
Sonuç: Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun manevi bakım hakkında bilgisinin
olmadığı, öğrencilerin büyük oranının dua etmenin iyileştirmede yardımcı olabileceğini
belirtmişlerdir.