Abstract:
Toplumda meydana gelen sosyal, siyasal, kültürel, ekonomik, çevresel gelişmeler ve değişimler olumlu veya olumsuz olarak
spor kurum ve organizasyonlarını etkilemektedir. Toplumun her alanında değişimin yaşandığı önemli kavramlardan biride müşteri odaklı
kalite kavramıdır. Hem üretim ve hem de hizmet sektörlerinin oluşturduğu spor sektörünün de bu değişimden etkilenmesi kaçınılmazdır.
Spor sektörü içerisinde faaliyet gösteren tüm organizasyonlar, kurum ve kuruluşlar kalite anlayışı içerisinde değerlendirilirse hem
müşteri beklentileri karşılanacak hem de pazar payları artacak ve aynı zamanda sporda kalite üst düzeye ulaşacaktır.
Betimsel tarama yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmada; birçok kalite anlayışının belirgin özelliklerini ve başarılı yönlerini
bünyesine katan, veriye dayalı ve daha çok istatistiksel yöntemleri kullanan, ayrıca imalat ve hizmet sektörlerinde çok sayıda
uygulamalarla başarısı kanıtlanmış olan Altı Sigma yönetim modeli, spor sektörünün üretim, hizmet ve yönetim alanlarında
uygulanabilirliği açısından değerlendirilmiştir.