Institutional Open Archives

GSM Kurum Çalışanlarının Sunduğu Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi,


Show simple item record

dc.contributor.author Korkmaz, M., Yücel, A. S., Aytaç, A., Gümüş, S.,
dc.date.accessioned 2015-06-25T11:14:11Z
dc.date.available 2015-06-25T11:14:11Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation (2015). GSM Kurum Çalışanlarının Sunduğu Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi,. Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi,, 2(4), 63-91. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8217
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı kurumsal kimliğe sahip “GSM” operatör çalışanlarının sunduğu hizmet kalitesinin müşteri tercih ve memnuniyetleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılmasına yöneliktir. Ayrıca GSM operatör çalışanlarının müşteri talep ve beklentilerine yönelik düşünceleri ile geri bildirimleri konusundaki görüşleri üzerinde durulmuş ve araştırma bu yönde genişletilmiştir. Araştırma Türkiye’de hizmet sunan üç büyük “GSM” operatöründen hizmet alan toplam 3682 müşteri ve 961 GSM çalışanının katılımlarıyla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma yaklaşık olarak 9 ay sürmüştür. Araştırmanın evrenini Türkiye örneklemi ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya ve Tekirdağ illeri oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 18 istatistik programı ile analiz edilmiş ve analizde güvenirlilik, faktör, çoklu regresyon, t testi, varyans, korelasyon ve Mann – Whitney U testleri gerçekleştirilmiştir. Analiz sonrası hizmet alan müşteri tarafının büyük çoğunluğu GSM operatörleri tarafından sunulan hizmet kalitesinden memnun kalmadığı, hizmet sunan çalışanların ise büyük çoğunluğunun mesleki tükenmişlik ve özellikle psikolojik anlamda yıprandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Saptanan bir önemli nokta ise çalışanların tükenmişlik boyutunun yüksek olması iş kalitesi ve sunulan hizmet kalitesinin düşmesine neden oluşturmasıdır. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc GSM Operatörü, Müşteri, Çalışan,Kalite, Hizmet, Tükenmişlik, Beklenti tr_TR
dc.title GSM Kurum Çalışanlarının Sunduğu Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi, tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.pages 63;91
dc.identifier.doi 10.17369/UHPAD.2015410326
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY