Kurumsal Açık Arşiv

Resmi İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yöneticilerin Zaman Yönetimi İle İlgili Algılarının İncelenmesi,


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Korkmaz, M., Çelebi, N., Aras, G., Gürkan, A., Yücel, A. S.,
dc.date.accessioned 2015-06-25T11:05:28Z
dc.date.available 2015-06-25T11:05:28Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation (2015). Resmi İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yöneticilerin Zaman Yönetimi İle İlgili Algılarının İncelenmesi,. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi,, 4(14), 132-150. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8213
dc.description.abstract Bu araştırma, ilköğretim okullarında çalışan yöneticilerin zaman yönetimine ilişkin algı düzeylerini tespit etmeye yöneliktir. Bu araştırma genel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, İstanbul- Bağcılar, Avcılar, Esenyurt ve Bahçelievler belediye sınırları içinde bulunan 249 ilköğretim okulunda çalışan 632 müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından “zaman yönetimi” ile ilgili 5’li Likert tipinde geliştirilmiş olan 24 maddelik bir anket kullanılmıştır. Anketin Cronbach’s Alpha iç tutarlık katsayısı 0,933’tür. Anketten elde edilen veriler, SPSS 20 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Zaman yönetimi ile ilgili açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre yöneticilerin zaman yönetimi algıları dört alt boyutta toplanmıştır. Bu alt boyutlar; “zamanı planlama, zamanı değerlendirme, zaman yetersizliği ve kişisel ilişkiler” olarak isimlendirilmiştir. Faktör alt boyutları ile bağımsız değişkenler olarak cinsiyet, okulda çalışan öğretmen sayısı, mesleki deneyim, okulda geçen yöneticilik süresi ve eğitim düzeyi arasında farklılıklara bakılmıştır. Buna göre iki gruplu karşılaştırmalarda t testi, ikiden fazla bağımsız grupların karşılaştırılmasında tek yönlü ANOVA ve anlamlı değişkenler için LSD testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, yöneticilerin en fazla zamanını alan konular “zamanı planlama”, en az zaman ayırdıkları konular ise, “ kişisel ilişkiler” ile ilgilidir. Bu bulgular yapılan diğer araştırma bulguları ile de desteklenmektedir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Eğitim Yöneticisi, Zaman Yönetimi, Etkinlik,Yönetim, Verimlilik, Performans tr_TR
dc.title Resmi İlköğretim Okullarında Görev Yapan Yöneticilerin Zaman Yönetimi İle İlgili Algılarının İncelenmesi, tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 14 tr_TR
dc.identifier.pages 132;150
dc.identifier.doi 10.17368/UHBAB.20151410940
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE