Kurumsal Açık Arşiv

Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Bayan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği),


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karataş, Ö., Korkmaz, M., Yücel, A. S., Hacıcaferoğlu, S., Atalay, A.,
dc.date.accessioned 2015-06-22T14:31:26Z
dc.date.available 2015-06-22T14:31:26Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation (2015). Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Bayan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği),. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi,, 10(11), 161-181. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8130
dc.description.abstract Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde özellikle üniversite öğrencilerinin kazanması gereken en önemli becerilerden biride kuşkusuz sürdürülebilir okuma alışkanlığıdır. Özellikle kitleleri etkisi altına alan ve gittikçe büyüyen birs ektör haline gelen spor alanında eğitim alan bayan öğrencilerin bu alanda donanımlı ve verimli olmaları ile daha etken konuma gelmelerinde okuma alışkanlığı kazanmalarının önemli olduğu söylenebilir. Bu bağlamda Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan bayan öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından farklılıkların ortaya koyulması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini Fırat Üniversitesi B.E.S.Y.O.da okuyan toplam 280 bayan öğrenci, örneklemi ise rastgele yöntemle seçilmiş toplam 177 bayan öğrenci oluşturmaktadır. Veriler SPSS 17.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde) kullanılmıştır. Niteliksel kategorik değişkenlerin karşılaştırılmasında ki-kare analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun (% 56,7) okumaya günde yarım saatten daha az zaman ayırdıkları, % 66,7’sinin kütüphanelere nadiren gittikleri ve % 64,4’ünün üniversite öncesi eğitimleri süresince kendilerine okuma alışkanlığı kazandırılmadığı düşüncesinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca bölüm, sınıf ve gelir durumuna göre okuma süresi, son bir yıl içinde okunan kitap sayısı, günlük televizyon izleme süresi, öncelikli satın alma tercihi ve kütüphaneye gitme sıklığı gibi bazı değişkenlere göre farklılıklar olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Beden Eğitimi, Kitap Okuma, Okuma Alışkanlığı tr_TR
dc.title Beden Eğitimi Ve Spor Yüksekokullarında Okuyan Bayan Öğrencilerin Okuma Alışkanlıklarının İncelenmesi (Fırat Üniversitesi Örneği), tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi, tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 11 tr_TR
dc.identifier.pages 161;181
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE