Abstract:
Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde özellikle
üniversite öğrencilerinin kazanması gereken en önemli becerilerden
biride kuşkusuz sürdürülebilir okuma alışkanlığıdır.
Özellikle kitleleri etkisi altına alan ve gittikçe büyüyen birs ektör
haline gelen spor alanında eğitim alan bayan öğrencilerin bu
alanda donanımlı ve verimli olmaları ile daha etken konuma
gelmelerinde okuma alışkanlığı kazanmalarının önemli olduğu
söylenebilir. Bu bağlamda Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve
Spor Yüksekokulunda okuyan bayan öğrencilerin kitap okuma
alışkanlıklarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından
farklılıkların ortaya koyulması amaçlanmıştır. Çalışmanın
evrenini Fırat Üniversitesi B.E.S.Y.O.da okuyan toplam 280
bayan öğrenci, örneklemi ise rastgele yöntemle seçilmiş toplam
177 bayan öğrenci oluşturmaktadır. Veriler SPSS 17.0 programı
ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel
metotları (Sayı, Yüzde) kullanılmıştır. Niteliksel kategorik
değişkenlerin karşılaştırılmasında ki-kare analizi uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun (% 56,7)
okumaya günde yarım saatten daha az zaman ayırdıkları, %
66,7’sinin kütüphanelere nadiren gittikleri ve % 64,4’ünün üniversite
öncesi eğitimleri süresince kendilerine okuma alışkanlığı
kazandırılmadığı düşüncesinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca
bölüm, sınıf ve gelir durumuna göre okuma süresi, son bir yıl
içinde okunan kitap sayısı, günlük televizyon izleme süresi,
öncelikli satın alma tercihi ve kütüphaneye gitme sıklığı gibi
bazı değişkenlere göre farklılıklar olduğu saptanmıştır.