Özet:
2012 yılında Türkiye’nin eğitim sisteminde yapılan köklü değişikliklerle beraber ilköğretim ve ortaöğretimde seçmeli din dersleri okutulmaya başlanmıştır. Yapılan değişiklilerinin en önemlilerinden birisi de ortaokul ve liselerde din, ahlak ve değerler alanında Kur’an-ı Kerim, Peygamberimizin Hayatı ve Temel dini bilgiler dersleri seçmeli din dersleri olarak konul- muştur. Bu çerçevede seçmeli din derslerine öğrencilerin ilgi gösterip göstermedikleri, ders kitapları, ders içerikleri, ders öğ- retmenleri tartışılmaktadır. Araştırmamızın konusu ortaöğre- tim seçmeli din derslerini seçen öğrencilerinin görüşleri çerçe- vesinde seçim, beklenti, içerik ve uygulama boyutları ile tespiti ve değerlendirilmesidir.