Abstract:
Bu araştırmanın amacı, imam hatip lisesi son sınıf kız öğrencilerinin üniversite yönelimlerini belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yönteminin betimsel tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın örneklemi 2018-2019 eğitim öğretim yılının
sonunda Elazığ merkezde bulunan üç imam hatip lisesinden gönüllü olarak çalışmaya
katılan 220 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri anket formu kullanılarak
toplanmıştır. Veriler SPSS programında frekans (f) ve yüzde (%) olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin %54,1’inin üniversiteye hazırlandığı, %37,7’sinin kısmen hazırlandığı belirlenmiştir. Katılımcıların %95’lik bir kısmının
öncelikli olarak üniversiteye gitmeyi düşündüğü, %3,6’sının ise öncelikli olarak din
hizmetlerinde görev almayı istediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin %29,5’inin ilk beş
tercihinde ilahiyat fakültesine yer vermeyi düşündüğü, %80’inin ilk yıl veya ikinci yıl
istediği bölüm için yeterli puanı alabileceğini düşündüğü, %79,5’inin ilk yıl istediği bölüme girememesi durumunda ikinci yıl tekrar sınava girmeyi düşündüğü görülmüştür.
Katılımcıların, sınav sistemini, sınava yeterince hazırlanamamalarını ve İHL’nin eğitiminin yetersiz oluşunu üniversiteye girmelerinde engelleyici faktör olarak gördükleri
tespit edilmiştir. Öğrencilerin cinsiyetlerini ve ailevi nedenleri üniversiteye gitmede
engel olarak görmedikleri anlaşılmıştır.