Abstract:
Bu araştırmanın amacı yaz okulun katılan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin yaz okuluna katılma nedenleri, yaz okulu hakkındaki görüşleri ve yaz okulunda açılmasını istedikleri derslerin hangileri olduğunu belirlemektir. Araştırma nicel araştırma yönteminin betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırma 2018-2019 öğretim yılının yaz döneminde, Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi yaz okuluna katılan 229 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri anket yoluyla toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında frekans ve yüzde olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin yaz okulundan ders almalarının temel nedeninin, dönem içinde veremediği dersleri vermek, dönem içinde dersten geçmenin daha zor olması ve son sınıftaki dersleri azaltmak olduğu görülmüştür. Öğrencilerin yaz okulu uygulamasını olumlu bulmakla birlikte, motivasyonlarının düşük olduğu, ders verimliliğinin yeterli seviyede olmadığı tespit edilmiştir.