Abstract:
Dernekler, Türkiye’de önemli sosyal gruplardan bir tanesidir. Üniversiteden mezun olan kişilerin kurduğu mezun dernekleri, mezun olduğu sektörün farklı departmanları arasında mobilizasyon içeresinde çalışan iş dünyasındaki kişilerin, diğer mezunlara ulaşmasını kolaylaştırmasının yanı sıra farklı amaçlar da barındırmaktadır. Bu araştırmada Türkiye’nin önemli eğitim kurumlarından biri olan Galatasaray Üniversitesi mezunlarının kurduğu Galatasaray Üniversitesi Mezunlar Derneği’nin (GSUMED) ve ülkenin en eski üniversitesi olan İstanbul Üniversitesi mezunlarının kurduğu İstanbul Üniversitesi Mezunlar Derneği’nin (İÜMED) medyadaki temsilinin incelenmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Galatasaray Üniversitesi’nin ve İstanbul Üniversitesi’nin tarihine, bu okulun mezunlar arasındaki önemine, derneklerinin kuruluş sürecine ve düzenledikleri aktivitelere değinilmiştir. İçerik analizi yöntemiyle araştırma tamamlanmıştır.