Institutional Open Archives

Acil servis çalışanlarının hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi: Elazığ Fethi Sekin Şehir Hastanesi örneği


Show simple item record

dc.contributor.author Demirel, Erkan Turan
dc.contributor.author Sezgin, Eray Ekin
dc.contributor.author Kaya, Enes
dc.date.accessioned 2019-12-26T06:22:14Z
dc.date.available 2019-12-26T06:22:14Z
dc.date.issued 2019-09
dc.identifier.citation Demirel, E., Sezgin, E. ve Kaya, E. (2019, Eylül). Acil servis çalışanlarının hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi: Elazığ Fethi Sekin Şehir Hastanesi örneği. I. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, Malatya sunulan bildiri. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/20907
dc.description.abstract Günümüzün bir gerekliliği olarak; hastalar için en iyi ve kaliteli hizmetin sağlanması, küreselleşme ve sonucunda ortaya çıkan rekabete uyum sağlayabilme noktasında hastanelerin temel hedefleri arasında yer almaktadır. Hastane çalışanları, hasta ve yakınlarının sağlık hizmetinden en iyi ve kaliteli bir şekilde yararlanması adına emek harcamakta ve bu hizmeti yerine getirirken hasta güvenliğine riayet etmek durumundadırlar. Özellikle acil servisler hastanelerin en yoğun çalışma ortamlarının başında gelmektedir. Acil servislerde sağlık bakımında standardizasyonu sağlamak için hasta güvenliği bileşenlerinin yerine getirilmesi büyük bir önem arz etmektedir. Bu doğrultuda, bu çalışma ile acil servis çalışanlarının hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Elazığ Fethi Sekin Şehir Hastanesi’nde görev yapan acil servis çalışanları oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, anket yöntemi ile toplanmıştır. Veriler, SPSS 22 paket programı ile analiz edildi ve verilerin değerlendirilmesinde psikometrik analizler (iç tutarlık katsayısı), tanımlayıcı istatistikler (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) ve parametrik (bağımsız t-testi, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA)) karşılaştırma istatistikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların hasta güvenliği tutumlarının orta (X̅ =3,08; ss=1,03) kabul edilebileceği kanısına varılmıştır. Ayrıca çalışmamızda katılımcıların hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının mesleki tecrübelerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Hasta güvenliği tr_TR
dc.subject.ddc Sağlık çalışanları tr_TR
dc.subject.ddc Acil servis tr_TR
dc.title Acil servis çalışanlarının hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi: Elazığ Fethi Sekin Şehir Hastanesi örneği tr_TR
dc.type Bildiri - Yayımlanmış tr_TR
dc.type Bildiri - Yayımlanmamış tr_TR
dc.relation.publishinghaddress Malatya tr_TR
dc.meeting.name I. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi tr_TR
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY