Özet:
Günümüzün bir gerekliliği olarak; hastalar için en iyi ve kaliteli hizmetin sağlanması, küreselleşme ve sonucunda ortaya çıkan rekabete uyum sağlayabilme noktasında hastanelerin temel hedefleri arasında yer almaktadır. Hastane çalışanları, hasta ve yakınlarının sağlık hizmetinden en iyi ve kaliteli bir şekilde yararlanması adına emek harcamakta ve bu hizmeti yerine getirirken hasta güvenliğine riayet etmek durumundadırlar. Özellikle acil servisler hastanelerin en yoğun çalışma ortamlarının başında gelmektedir. Acil servislerde sağlık bakımında standardizasyonu sağlamak için hasta güvenliği bileşenlerinin yerine getirilmesi büyük bir önem arz etmektedir.
Bu doğrultuda, bu çalışma ile acil servis çalışanlarının hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Elazığ Fethi Sekin Şehir Hastanesi’nde görev yapan acil servis çalışanları oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri, anket yöntemi ile toplanmıştır. Veriler, SPSS 22 paket programı ile analiz edildi ve verilerin değerlendirilmesinde psikometrik analizler (iç tutarlık katsayısı), tanımlayıcı istatistikler (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) ve parametrik (bağımsız t-testi, Tek yönlü varyans analizi (ANOVA)) karşılaştırma istatistikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların hasta güvenliği tutumlarının orta (X̅ =3,08; ss=1,03) kabul edilebileceği kanısına varılmıştır. Ayrıca çalışmamızda katılımcıların hasta güvenliğine ilişkin tutumlarının mesleki tecrübelerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır.