Özet:
Geleneksel medyadan daha çok kullanılan yeni medya, günümüzde her kesim için önemli bir
iletişim aracı olmuştur. Öyle ki, yeni medyanın her ortamı etkilemesiyle birlikte; alışkanlıklar,
sosyalleşme ortamları değişiklikler göstermiş, geleneksel medyada vakit geçirenler yeni medya
ortamına doğru kayma eğilimi göstermiştir. Geleneksel medya olarak bilinen gazete, dergi, kitap,
radyo gibi ortamların yerini alan internet ağları, kullanıcı sayısını günden güne artırdığından reklam
için de rekabeti artırmıştır.
Sosyal medyayı kullananlar, reklam ortamında rekabet edebilmek adına stratejilerini daha da
iyi yapmak durumunda kalmıştır. Bu çalışmada 2016 ve 2017 yıllarında Youtube üzerinde en çok
izlenen on reklam üzerinde durulmuş, reklam stratejileri incelenmeye çalışılmıştır. Sosyal medya
üzerinde gösterilen reklam videolarının günden güne daha uzun süreli olacağı, cep telefonu, mobil
oyunlar gibi reklamların daha da önemini sürdüreceği, reklamların masumane özelliklerinden ziyade
daha da motivasyon ve çeşitlilik arz eden biçimlerde yapılacağı sinyallerini verdiği görülmüştür.