Abstract:
Bu araştırmanın amacı akademisyenlerin siber zorbalık kavramına yönelik algılarını ve mücadele etme yöntemlerini belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim (fenomenoloji) araştırması olarak desenlenmiştir. Bu kapsamda çalışma Fırat Üniversitesinde görevli 22 akademisyen üzerinde yürütülmüştür. Akademisyenlerin 5’i Uzman, 7’si Araştırma görevlisi, 5’i Öğretim görevlisi, 4’ü Yardımcı Doçent ve 1’i Doçent unvanına sahiptir. Katılımcıların 15’i erkek, 7’si kadındır. Araştırmacılar tarafından veri toplamak amacıyla ilgili kavramsal çerçeve taramasının ardından uzman kanısına göre şekillendirilen yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış bir görüşme formu oluşturulmuştur. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak akademisyenlerin internet ortamındaki siber zorbalık durumlarının farkında oldukları ve siber zorbalıkla başa çıkabilecek birçok yöntemlerinin olduğu, fakat bazı akademisyenlerin arada sırada siber zorbalığa maruz kaldıkları tespit edilmiştir.