Kurumsal Açık Arşiv

Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dikmen, Melih
dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.date.accessioned 2018-11-23T12:15:27Z
dc.date.available 2018-11-23T12:15:27Z
dc.date.issued 2018-04-15
dc.identifier.citation Dikmen, M. ve Tuncer, M. (2018). Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Harran Maarif Dergisi, 3(1), 24-38. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12146
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitimine kayıtlı öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumunu incelemektir. Araştırma mevcut durumu tespit etmeyi amaçlandığından betimsel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın evreni Fırat Üniversitesi pedagojik formasyon eğitimine kayıtlı öğrencilerden oluşmaktadır. Örneklemi ise, 2016-2017 öğretim yılında Fırat Üniversitesi pedagojik formasyon eğitimi programına kayıtlı 283 öğrenciden rastgele seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Çetin tarafından geliştirilen 35 maddelik Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğin bütününe yönelik Cronbach Alpha katsayısı .846 olarak hesaplanarak çalışmada kullanılması uygun görülmüştür. Öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, mezun veya son sınıf olma durumu, öğrenim görülen veya mezun olunan fakülte, pedagojik formasyon eğitiminde en sevdiği ders ve öğrenim gördüğü/mezun olduğu üniversite değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak pedagojik formasyon eğitim programında öğrenim gören bireylerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen fakülte değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Öğretmenlik mesleği tr_TR
dc.subject.ddc Tutum tr_TR
dc.subject.ddc Pedagojik formasyon eğitimi tr_TR
dc.title Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Harran Maarif Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 24;38
dc.published.type Ulusal tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE