dc.contributor.author | Şimşek, Manolya | |
dc.contributor.author | Tuncer, Murat | |
dc.contributor.author | Dikmen, Melih | |
dc.date.accessioned | 2018-11-12T06:51:07Z | |
dc.date.available | 2018-11-12T06:51:07Z | |
dc.date.issued | 2018-07-15 | |
dc.identifier.citation | Şimşek, M., Tuncer, M. ve Dikmen, M. (2018). PISA 2015’e katılan öğrencilerin PISA’ya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(58), 559-569. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/12128 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (Organization for Economic Co-Operation and Development-OECD) tarafından finanse edilen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA 2015 sınavına giren öğrencilerin sınava ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi benimsenerek yapılan bu araştırmada, veri toplamak amacıyla, odak grup görüşmesi tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu, Diyarbakır’da bir meslek lisesinde öğrenim gören altı kadın öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların daha önce bilgisayar tabanlı bir sınav deneyimi bulunmamaktadır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler PISA’ya hazırlık sürecinde, sınav içeriği, uygulama ve sınav soru türleri hakkında bir haftalık düzenli bir çalışma ile bilgilendirilmişler ve akıllı tahtada benzer soru tiplerini çözerek sınava hazırlanmışlardır. Öğrencilerin bu süreyi, sınavı tanımak ve hazırlanmak için yeterli buldukları görülmüştür. Öğrencilerin paragraf sorularını uzun buldukları, okuma becerilerindeki ve matematik sorularını anlamada sınav süresini yetersiz buldukları belirtilmiştir. Bununla birlikte, özellikle açık uçlu soruların cevaplarını yazmada süreyi yetersiz buldukları görülmüştür. PISA 2015 matematik okuryazarlığı soruları, okul konuları ile alakasız bulunmuş ve mantık sorularından oluştuğu ifade edilmiştir. PISA 2015 sınav soru türleri ile okul sınavlarında karşılaştıkları soru türlerinin karşılaştırılmasında; bazı soru türlerinin aynı olduğu (test, açık uçlu) ancak bazı soru türleri ile daha önce karşılaşmadıkları ifade edilmiştir. Öğrencilerin uluslararası bir sınav olduğu için PISA’yı okul sınavlarından daha fazla önemsedikleri ancak bireysel başarılarını etkileyecek üniversite sınavları kadar önemsemedikleri görülmüştür. | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER | tr_TR |
dc.subject.ddc | PISA 2015 | tr_TR |
dc.subject.ddc | Odak grup görüşmesi | tr_TR |
dc.subject.ddc | Öğrenci görüşleri | tr_TR |
dc.title | PISA 2015’e katılan öğrencilerin PISA’ya ilişkin görüşleri | tr_TR |
dc.type | Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 60075 | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 247313 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 11 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 58 | tr_TR |
dc.identifier.pages | 559;569 | |
dc.published.type | Uluslararası | tr_TR |
University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY