dc.contributor.author | Katırancı, Meltem Demirci | |
dc.contributor.author | Adam, Abdülmecit | |
dc.date.accessioned | 2017-11-15T06:19:52Z | |
dc.date.available | 2017-11-15T06:19:52Z | |
dc.date.issued | 2017-07-16 | |
dc.identifier.citation | Katırancı, M. ve Adam, A. (2017). Rüçhan Keçeci ve heykelde atık metal malzeme kullanımı. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(33), 1647-1666. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/9895 | |
dc.description.abstract | İnsanoğlunda olduğu gibi sanatta da değişim sürekli ve sonsuzdur. Bu tavır dönemler içinde farklılıklar gösterse de yaşanan dönemin kültürünü tanımlamaktadır. Sanatsal ürünler farklı dönemler içinde yaşanan değişimlerle beraber ve yaratıcı zekâ sayesinde nesnelerle etkileşime girerek kendilerini güncelleştirirler. Ortaya çıkan ürün önceki ile tıpa tıp aynı özellikleri barındırmasa da sanat eserleri de birbirlerine ve etkileşimde bulundukları kişi, olay, zaman ya da mekâna göndermelerde bulunabilirler. İnsanoğlu Sanayi Devriminden sonra sürekli ve büyük bir değişim yaşamıştır, sanatçının elinden çıkan sanatsal ürünlerdeki değişim de önceki dönemlere göre daha belirgindir. Örneğin, kültürel aktarım görevinde başrolde görünen sanatçının yanı sıra sanayi ve teknoloji de önemli roller üstlenmişlerdir. Sanatı kültürün bir taşıyıcısı olarak tanımlayan sanatçı Rüçhan Keçeci, atık metal ürünlerden oluşturduğu sanat eserlerinin kültürel aktarma görevi üstlendiğini ifade etmiştir. Teknoloji yardımıyla atık metal malzeme kullanan Keçeci, eserleri geçmişle geleceği bir araya getirmekte, izleyicinin belleğinde yaşanmış olan kültürü güncelleştirmeye çalışmaktadır. Bu araştırma, heykel sanatçısı Rüçhan Keçeci tarafından atık metal malzemelerden oluşturulan heykellerini, atık metal malzemelerin tercih edilme sebeplerini, konu tercihinde sanatçıyı etkileyen etmenleri ve sanatçının heykellerini sergileme biçimlerini belirleyen nitel bir araştırmadır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu yarı yapılandırılmış sorulara sanatçının verdiği yanıtlardan elde edilmiş ve betimsel analiz ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Rüçhan Keçeci’nin, kişisel fikirlerini sanatsal bir çerçeve içinde yorumladığı, yaşama dair hayat felsefesini de eserlerine yansıtmaya çalıştığı ve figürlerindeki statik duruşu insancıl tavrıyla maskelediği belirlenmiştir. Ayrıca, Keçeci’nin atık metal malzeme kullanarak oluşturduğu heykellerinde Türk Kültürünün ve Türkiye’de yaşayan insanların hayata bakış açılarının simgeler aracılığı ile anlatılmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Sanatçının hayata dair eleştirel söylemleri gibi eserleri de bu durumu anlatır niteliktedir. | tr_TR |
dc.description.abstract | Change in art is continuous and eternal like in humankind. Even if this attitude shows diffrence in period, it difenes the culture of living session. Artistic works update themselves interact with objects with living difference in different periods and by means of creative intelegence. Although generated work does not hold the same feature with previous work, art works can refer to eachother and interact with person, event, time or place. Humankind have a big and continuous change. The change of artistic Works which they are off artist’s hands, are clearer than previous period. The artist tries to use waste metal material with the help of technology. For example; as well as the artist who is showed a leading role in cultural transfer duty, industry and technology undertake important role. The artist Rüçhan Keçeci, who difene the art is a culture carier, has expressed art works, which is formed waste metal, undertaking the culture transfer duty. The works of Keçeci gather the past and the future and they struggle for update to culture which legislate in viewer memory. This search is a qualitative search whish formed sculpture with waste metal meterial, the factors which effect the artist in choice subject and the exhibition shopes whish desiginate, the sculpture of the artist by Rüçhan Keçeci who is a sculpture artist. the datas have attained from the artist’s answers to open-ended semi-structured guestions and have interpreted with descriptive analysis by the researcher. The result of the research, it is identified which is refering the personel opinious of the researcher Rüçhan Keçeci in a artistic frame, is reflecting the works of a philosphy of life and is masking with hümanist attitude in his figüre. Also, art works of the artist try to tell us Turkish traditions and the life of Turkish people. The works of artist tell us criticisim about the life. | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SANAT | tr_TR |
dc.subject.ddc | Rüçhan Keçeci | tr_TR |
dc.subject.ddc | Metal heykel | tr_TR |
dc.subject.ddc | Atık malzeme | tr_TR |
dc.title | Rüçhan Keçeci ve heykelde atık metal malzeme kullanımı | tr_TR |
dc.title.alternative | Rüçhan Keçeci and waste metal material use in sculpture | tr_TR |
dc.type | Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 132752 | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 100709 | tr_TR |
dc.relation.journal | İdil Sanat ve Dil Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 6 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 33 | tr_TR |
dc.identifier.pages | 1647;1666 | |
dc.identifier.doi | 10.7816/idil-06-33-12 | |
dc.published.type | Uluslararası | tr_TR |
Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE