Kurumsal Açık Arşiv

Rüçhan Keçeci ve heykelde atık metal malzeme kullanımı


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Katırancı, Meltem Demirci
dc.contributor.author Adam, Abdülmecit
dc.date.accessioned 2017-11-15T06:19:52Z
dc.date.available 2017-11-15T06:19:52Z
dc.date.issued 2017-07-16
dc.identifier.citation Katırancı, M. ve Adam, A. (2017). Rüçhan Keçeci ve heykelde atık metal malzeme kullanımı. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 6(33), 1647-1666. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9895
dc.description.abstract İnsanoğlunda olduğu gibi sanatta da değişim sürekli ve sonsuzdur. Bu tavır dönemler içinde farklılıklar gösterse de yaşanan dönemin kültürünü tanımlamaktadır. Sanatsal ürünler farklı dönemler içinde yaşanan değişimlerle beraber ve yaratıcı zekâ sayesinde nesnelerle etkileşime girerek kendilerini güncelleştirirler. Ortaya çıkan ürün önceki ile tıpa tıp aynı özellikleri barındırmasa da sanat eserleri de birbirlerine ve etkileşimde bulundukları kişi, olay, zaman ya da mekâna göndermelerde bulunabilirler. İnsanoğlu Sanayi Devriminden sonra sürekli ve büyük bir değişim yaşamıştır, sanatçının elinden çıkan sanatsal ürünlerdeki değişim de önceki dönemlere göre daha belirgindir. Örneğin, kültürel aktarım görevinde başrolde görünen sanatçının yanı sıra sanayi ve teknoloji de önemli roller üstlenmişlerdir. Sanatı kültürün bir taşıyıcısı olarak tanımlayan sanatçı Rüçhan Keçeci, atık metal ürünlerden oluşturduğu sanat eserlerinin kültürel aktarma görevi üstlendiğini ifade etmiştir. Teknoloji yardımıyla atık metal malzeme kullanan Keçeci, eserleri geçmişle geleceği bir araya getirmekte, izleyicinin belleğinde yaşanmış olan kültürü güncelleştirmeye çalışmaktadır. Bu araştırma, heykel sanatçısı Rüçhan Keçeci tarafından atık metal malzemelerden oluşturulan heykellerini, atık metal malzemelerin tercih edilme sebeplerini, konu tercihinde sanatçıyı etkileyen etmenleri ve sanatçının heykellerini sergileme biçimlerini belirleyen nitel bir araştırmadır. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu yarı yapılandırılmış sorulara sanatçının verdiği yanıtlardan elde edilmiş ve betimsel analiz ile yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Rüçhan Keçeci’nin, kişisel fikirlerini sanatsal bir çerçeve içinde yorumladığı, yaşama dair hayat felsefesini de eserlerine yansıtmaya çalıştığı ve figürlerindeki statik duruşu insancıl tavrıyla maskelediği belirlenmiştir. Ayrıca, Keçeci’nin atık metal malzeme kullanarak oluşturduğu heykellerinde Türk Kültürünün ve Türkiye’de yaşayan insanların hayata bakış açılarının simgeler aracılığı ile anlatılmaya çalışıldığı tespit edilmiştir. Sanatçının hayata dair eleştirel söylemleri gibi eserleri de bu durumu anlatır niteliktedir. tr_TR
dc.description.abstract Change in art is continuous and eternal like in humankind. Even if this attitude shows diffrence in period, it difenes the culture of living session. Artistic works update themselves interact with objects with living difference in different periods and by means of creative intelegence. Although generated work does not hold the same feature with previous work, art works can refer to eachother and interact with person, event, time or place. Humankind have a big and continuous change. The change of artistic Works which they are off artist’s hands, are clearer than previous period. The artist tries to use waste metal material with the help of technology. For example; as well as the artist who is showed a leading role in cultural transfer duty, industry and technology undertake important role. The artist Rüçhan Keçeci, who difene the art is a culture carier, has expressed art works, which is formed waste metal, undertaking the culture transfer duty. The works of Keçeci gather the past and the future and they struggle for update to culture which legislate in viewer memory. This search is a qualitative search whish formed sculpture with waste metal meterial, the factors which effect the artist in choice subject and the exhibition shopes whish desiginate, the sculpture of the artist by Rüçhan Keçeci who is a sculpture artist. the datas have attained from the artist’s answers to open-ended semi-structured guestions and have interpreted with descriptive analysis by the researcher. The result of the research, it is identified which is refering the personel opinious of the researcher Rüçhan Keçeci in a artistic frame, is reflecting the works of a philosphy of life and is masking with hümanist attitude in his figüre. Also, art works of the artist try to tell us Turkish traditions and the life of Turkish people. The works of artist tell us criticisim about the life. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SANAT tr_TR
dc.subject.ddc Rüçhan Keçeci tr_TR
dc.subject.ddc Metal heykel tr_TR
dc.subject.ddc Atık malzeme tr_TR
dc.title Rüçhan Keçeci ve heykelde atık metal malzeme kullanımı tr_TR
dc.title.alternative Rüçhan Keçeci and waste metal material use in sculpture tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 132752 tr_TR
dc.contributor.YOKID 100709 tr_TR
dc.relation.journal İdil Sanat ve Dil Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 33 tr_TR
dc.identifier.pages 1647;1666
dc.identifier.doi 10.7816/idil-06-33-12
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE