dc.contributor.author | Tuncer, Murat | |
dc.contributor.author | Dikmen, Melih | |
dc.date.accessioned | 2017-09-06T12:44:27Z | |
dc.date.available | 2017-09-06T12:44:27Z | |
dc.date.issued | 2017-03-15 | |
dc.identifier.citation | Tuncer, M. ve Dikmen, M. (2017). The effect of cooperative learning on academic achievement: A metaanalysis on the relationship between the study group size and effect size. Journal of Human Sciences, 14(1), 473-485. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/9871 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenmenin başarı üzerindeki etkisini ve çalışma grubu ile etki büyüklüğü arasındaki ilişkiyi meta-analiz yöntemiyle belirlemektir. Meta-analiz, benzer konularda yapılmış birbirinden bağımsız ve çok sayıda çalışmadan elde edilmiş sayısal verileri istatistiksel olarak analiz etme ve bu çalışmaların sonuçları hakkında genel bir yargıya varma yöntemidir. Hangi araştırmaların meta-analize dâhil edileceğine yönelik seçimlerin yapılmasında belirli ölçütler kullanılmıştır. Bu ölçütlere dayalı olarak 6 adet deneysel araştırmanın meta-analize dâhil edilmesine karar verilmiştir. Sonuç olarak; altı çalışma için %95 güven aralığında hesaplanan etki büyüklüğü rastgele etkiler modeline göre .518’dir. En büyük çalışma grubuna sahip iki araştırma sırasıyla araştırma dışında tutulduğunda bu etki büyüklüğü önce .528’ e çıkmakta, sonrasında ise model ayrımı olmaksızın .817 olarak hesaplanmaktadır. Alan yazındaki etki büyüklüğü aralıkları (≥ 0.5: güçlü, ≥ 0.3: orta düzey ve ≥ .01 zayıf) dikkate alındığında işbirlikli öğrenmenin başarı üzerindeki etkisi “Güçlü” bir etki olarak gözlenmiştir. Ayrıca alan yazındaki bazı görüşlerin aksine büyük çalışma gruplarının standart hatalarının daha yüksek olduğu, bu araştırmaların analiz dışında tutulması ile daha büyük etki büyüklüklerine ulaşıldığı, hatta sabit etki modelinin sınırlılığının bile ortadan kalktığı, sabit etki ve rastgele etki modelinde hesaplanan etki büyüklüğünün eşitlendiği görülmüştür | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER | tr_TR |
dc.subject.ddc | Meta analiz | tr_TR |
dc.subject.ddc | Etki büyüklüğü | tr_TR |
dc.subject.ddc | Deneysel çalışma | tr_TR |
dc.subject.ddc | Çalışma grubu büyüklüğü | tr_TR |
dc.subject.ddc | Meta-analysis | tr_TR |
dc.subject.ddc | Effect size | tr_TR |
dc.subject.ddc | Experimental study | tr_TR |
dc.subject.ddc | Learning group size | tr_TR |
dc.title | The effect of cooperative learning on academic achievement: A metaanalysis on the relationship between the study group size and effect size | tr_TR |
dc.title.alternative | İşbirlikli öğrenmenin başarıya etkisi: Çalışma grubu ile etki büyüklüğü arasındaki ilişkiye dair bir meta analiz çalışması | tr_TR |
dc.type | Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 60075 | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 247313 | tr_TR |
dc.relation.journal | Journal of Human Sciences | tr_TR |
dc.identifier.volume | 14 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 1 | tr_TR |
dc.identifier.pages | 473;485 | |
dc.identifier.doi | 10.14687/jhs.v14i1.4314 | |
dc.published.type | Uluslararası | tr_TR |
University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY