Institutional Open Archives

The effect of cooperative learning on academic achievement: A metaanalysis on the relationship between the study group size and effect size


Show simple item record

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Dikmen, Melih
dc.date.accessioned 2017-09-06T12:44:27Z
dc.date.available 2017-09-06T12:44:27Z
dc.date.issued 2017-03-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Dikmen, M. (2017). The effect of cooperative learning on academic achievement: A metaanalysis on the relationship between the study group size and effect size. Journal of Human Sciences, 14(1), 473-485. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9871
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenmenin başarı üzerindeki etkisini ve çalışma grubu ile etki büyüklüğü arasındaki ilişkiyi meta-analiz yöntemiyle belirlemektir. Meta-analiz, benzer konularda yapılmış birbirinden bağımsız ve çok sayıda çalışmadan elde edilmiş sayısal verileri istatistiksel olarak analiz etme ve bu çalışmaların sonuçları hakkında genel bir yargıya varma yöntemidir. Hangi araştırmaların meta-analize dâhil edileceğine yönelik seçimlerin yapılmasında belirli ölçütler kullanılmıştır. Bu ölçütlere dayalı olarak 6 adet deneysel araştırmanın meta-analize dâhil edilmesine karar verilmiştir. Sonuç olarak; altı çalışma için %95 güven aralığında hesaplanan etki büyüklüğü rastgele etkiler modeline göre .518’dir. En büyük çalışma grubuna sahip iki araştırma sırasıyla araştırma dışında tutulduğunda bu etki büyüklüğü önce .528’ e çıkmakta, sonrasında ise model ayrımı olmaksızın .817 olarak hesaplanmaktadır. Alan yazındaki etki büyüklüğü aralıkları (≥ 0.5: güçlü, ≥ 0.3: orta düzey ve ≥ .01 zayıf) dikkate alındığında işbirlikli öğrenmenin başarı üzerindeki etkisi “Güçlü” bir etki olarak gözlenmiştir. Ayrıca alan yazındaki bazı görüşlerin aksine büyük çalışma gruplarının standart hatalarının daha yüksek olduğu, bu araştırmaların analiz dışında tutulması ile daha büyük etki büyüklüklerine ulaşıldığı, hatta sabit etki modelinin sınırlılığının bile ortadan kalktığı, sabit etki ve rastgele etki modelinde hesaplanan etki büyüklüğünün eşitlendiği görülmüştür tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Meta analiz tr_TR
dc.subject.ddc Etki büyüklüğü tr_TR
dc.subject.ddc Deneysel çalışma tr_TR
dc.subject.ddc Çalışma grubu büyüklüğü tr_TR
dc.subject.ddc Meta-analysis tr_TR
dc.subject.ddc Effect size tr_TR
dc.subject.ddc Experimental study tr_TR
dc.subject.ddc Learning group size tr_TR
dc.title The effect of cooperative learning on academic achievement: A metaanalysis on the relationship between the study group size and effect size tr_TR
dc.title.alternative İşbirlikli öğrenmenin başarıya etkisi: Çalışma grubu ile etki büyüklüğü arasındaki ilişkiye dair bir meta analiz çalışması tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID 247313 tr_TR
dc.relation.journal Journal of Human Sciences tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 473;485
dc.identifier.doi 10.14687/jhs.v14i1.4314
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY