Kurumsal Açık Arşiv

Examination of the relationship between metacognitive thinking skills and scientific research selfefficacy via regression analysis and structural equation model


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Yılmaz, Ömer
dc.date.accessioned 2017-09-06T11:37:03Z
dc.date.available 2017-09-06T11:37:03Z
dc.date.issued 2017-04-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Yılmaz, Ö. (2017). Examination of the relationship between metacognitive thinking skills and scientific research selfefficacy via regression analysis and structural equation model. Journal of Human Sciences, 14(2), 1273-1283. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9868
dc.description.abstract Bu çalışmada öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz-yeterlikleri ile üst biliş düşünme becerileri arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Dolayısıyla araştırma ilişkisel tarama yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırma sonucunda Üst biliş düşünme alt beceri alanlarıyla bilimsel araştırma özyeterliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna göre düşünme, problem çözme, karar verme ve alternatif değerlendirme becerileri bilimsel araştırma özyeterliğine yönelik puanlara ait varyansın yaklaşık %27’sini açıklamaktadır. Araştırmada yapısal eşitlik modeline göre kurulan üç model test edilmiştir. Araştırma sonucunda düşünme becerileri ve sonuç ve tartışma becerileri arasında karar verme becerilerinin aracılık etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında alanyazın becerileri ve problem çözme becerileri arasında düşünme becerilerinin aracılık etkisinin olduğu gözlenmiştir. Son olarak problem çözme ve sonuç tartışma becerileri arasında düşünme becerilerinin aracılık etkisinin olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Üst biliş düşünme tr_TR
dc.subject.ddc Bilimsel araştırma tr_TR
dc.subject.ddc Yapısal eşitlik tr_TR
dc.subject.ddc Regresyon tr_TR
dc.title Examination of the relationship between metacognitive thinking skills and scientific research selfefficacy via regression analysis and structural equation model tr_TR
dc.title.alternative Üst biliş düşünme becerileri ve bilimsel araştırma özyeterliği arasındaki ilişkinin regresyon analizi ve yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.relation.journal Journal of Human Sciences tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.pages 1273;1283
dc.identifier.doi 10.14687/jhs.v14i2.4507
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE