dc.contributor.author | Tuncer, Murat | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Ömer | |
dc.date.accessioned | 2017-09-06T11:37:03Z | |
dc.date.available | 2017-09-06T11:37:03Z | |
dc.date.issued | 2017-04-15 | |
dc.identifier.citation | Tuncer, M. ve Yılmaz, Ö. (2017). Examination of the relationship between metacognitive thinking skills and scientific research selfefficacy via regression analysis and structural equation model. Journal of Human Sciences, 14(2), 1273-1283. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/9868 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada öğretmen adaylarının bilimsel araştırma öz-yeterlikleri ile üst biliş düşünme becerileri arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Dolayısıyla araştırma ilişkisel tarama yöntemine göre yürütülmüştür. Araştırma sonucunda Üst biliş düşünme alt beceri alanlarıyla bilimsel araştırma özyeterliği arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna göre düşünme, problem çözme, karar verme ve alternatif değerlendirme becerileri bilimsel araştırma özyeterliğine yönelik puanlara ait varyansın yaklaşık %27’sini açıklamaktadır. Araştırmada yapısal eşitlik modeline göre kurulan üç model test edilmiştir. Araştırma sonucunda düşünme becerileri ve sonuç ve tartışma becerileri arasında karar verme becerilerinin aracılık etkisinin olduğu belirlenmiştir. Bunun yanında alanyazın becerileri ve problem çözme becerileri arasında düşünme becerilerinin aracılık etkisinin olduğu gözlenmiştir. Son olarak problem çözme ve sonuç tartışma becerileri arasında düşünme becerilerinin aracılık etkisinin olduğu saptanmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER | tr_TR |
dc.subject.ddc | Üst biliş düşünme | tr_TR |
dc.subject.ddc | Bilimsel araştırma | tr_TR |
dc.subject.ddc | Yapısal eşitlik | tr_TR |
dc.subject.ddc | Regresyon | tr_TR |
dc.title | Examination of the relationship between metacognitive thinking skills and scientific research selfefficacy via regression analysis and structural equation model | tr_TR |
dc.title.alternative | Üst biliş düşünme becerileri ve bilimsel araştırma özyeterliği arasındaki ilişkinin regresyon analizi ve yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi | tr_TR |
dc.type | Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 60075 | tr_TR |
dc.relation.journal | Journal of Human Sciences | tr_TR |
dc.identifier.volume | 14 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 2 | tr_TR |
dc.identifier.pages | 1273;1283 | |
dc.identifier.doi | 10.14687/jhs.v14i2.4507 | |
dc.published.type | Uluslararası | tr_TR |
Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE