Demiryolu ulaşımı geçmişten günümüze kadar yaygın
olarak kullanılan en önemli ulaşım türlerinden biridir.
Demiryolu sistemleri yük ve yolcu taşımacılığında yaygın
olarak kullanılmaktadır. Demiryolu hattında birçok arıza
oluşabilmektedir. Demiryolu araçlarında veya hatlarında
oluşabilecek arızalar ulaşımı olumsuz etkilemektedir. Bu
arızaların erken teşhis edilmesi için durum izleme oldukça
önemlidir. Genellikle ray, travers ve bağlantı plakalarından
kaynaklanan arızalar ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada,
demiryolu hattını oluşturan bileşenlerin izlenmesi için görüntü
işleme tabanlı bir yöntem önerilmiştir. Sağ ve sol rayların
izlenmesi için iki tane kamera kullanılarak bir deneysel yapı
oluşturulmuştur. Demiryolu hattı üzerine kurulan deneysel
yapı ile farklı durumlarda videolar alınmıştır. Alınan videolar
üzerinde YCbCr renk uzayı, Canny kenar çıkarımı ve köşe
tespit algoritması kullanılarak demiryolu bileşenleri tespit
edilmektedir. Bu çalışmada ray, travers ve bağlantı plakasının
birleştiği kısımlar tespit edilmektedir. Oluşturulan deneysel
yapı ile farklı tür demiryolu hatlarında da görüntüler alınarak
sonuçlar test edilmiştir.
Rail transport is one of the most important modes of transport commonly used in the past to the present. Rail
systems are widely used in passenger and freight transport. Many failures can occur on railways. The failures occured on railway tracks or vehicles may negatively affects the transportation. Condition monitoring is very important for the early detection of this failure. The failures especially due to rails, sleepers and tie plates. In this study, an image processing-based method has been proposed for monitoring the components of the railway. An experimental structure using two cameras for monitoring of right and left rail is formed. Samples videos in different situations were taken with the experimental structure founded on the railway track. The railway components were detected on sample videos by using YCbCr color space, Canny edge detection and corner detection algorithms. In this study, the rail, the tie plate and the joins of the traverse are determined. The experimental structure is used on different railways and the result are tested.