Kurumsal Açık Arşiv

Helal gıda ürünlerinde pazarlama karması elemanları


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünalan, Musa
dc.date.accessioned 2017-01-20T11:39:45Z
dc.date.available 2017-01-20T11:39:45Z
dc.date.issued 2017-01
dc.identifier.citation Ünalan, M. (2017). Helal gıda ürünlerinde pazarlama karması elemanları. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8(19), 102-113. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9187
dc.description.abstract Helal gıda pazarı ticari olarak artmakta ve İslam inancını benimsemiş Müslümanlar da helal gıda ürünlerine karşı yoğun bir talep göstermektedir. Helal piyasası; gıda ürünleri, gıda dışı ürünleri (eczacılık, kozmetik vb) ve hizmetler (lojistik, bankacılık ve turizm) olmak üzere üçe ayrılır. Bu çalışmada sadece helal gıda ürünlerinin pazarlama karması elemanları olan ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım kavramları üzerinden incelenmesi yapılmıştır. Ayrıca yerli ve yabancı literatür taraması yapılarak helal kavramı, helal gıda pazarı, pazarlama karması, helal gıda ürünleri ile pazarlama karması arasındaki ilişki de incelenmiştir. Bu konuda literatürde fazla sayıda çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu bakımdan yaptığımız incelemenin literatüre katkısı olacağını düşünmekteyiz. Halal food industry has been growth in commercial and Muslim population who are showing increased demand for halal products. Halal industry has three components which can be listed as food products, non-food products (pharmacy, cosmetics etc.) and services (logistics, banking and tourism). This study examined to halal food products in order to marketing mix (product, price, place, promotion). Also, this paper provides a review of prior literature to introduce the theoretical background of studying halal, halal food products and the relation between halal food products and marketing mix. There are limited studies in this subject on literature. In this respect, we think that this study will contribute to the literature. tr_TR
dc.description.abstract Halal food industry has been growth in commercial and Muslim population who are showing increased demand for halal products. Halal industry has three components which can be listed as food products, non-food products (pharmacy, cosmetics etc.) and services (logistics, banking and tourism). This study examined to halal food products in order to marketing mix (product, price, place, promotion). Also, this paper provides a review of prior literature to introduce the theoretical background of studying halal, halal food products and the relation between halal food products and marketing mix. There are limited studies in this subject on literature. In this respect, we think that this study will contribute to the literature. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::DİN tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Helal gıda pazarı tr_TR
dc.subject.ddc Helal gıda ürünleri tr_TR
dc.subject.ddc Pazarlama karması tr_TR
dc.subject.ddc 4p tr_TR
dc.subject.ddc Halal food market tr_TR
dc.subject.ddc Halal food products tr_TR
dc.subject.ddc The marketing mix tr_TR
dc.title Helal gıda ürünlerinde pazarlama karması elemanları tr_TR
dc.title.alternative The marketing mix on halal food products tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Tek Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR47344 tr_TR
dc.relation.journal Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 19 tr_TR
dc.identifier.pages 102;113
dc.identifier.doi http://dx.doi.org/10.17823/gusb.421
dc.published.type Ulusal tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE