Kurumsal Açık Arşiv

İnsani yardım kuruluşlarının marka imajı ile bu kurumlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine etkisi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yapraklı, Tevfik Şükrü
dc.contributor.author Ünalan, Musa
dc.date.accessioned 2017-01-20T08:10:54Z
dc.date.available 2017-01-20T08:10:54Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier.citation Yapraklı, T. ve Ünalan, M. (2016). İnsani yardım kuruluşlarının marka imajı ile bu kurumlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine etkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(4), 231-258. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9186
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı kar amacı gütmeyen insani yardım kuruluşlarının marka imajı ile bu kuruluşlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine etkisini incelemektir. Marka imajı, tüketicinin markaya karşı hissettiği duygu ve düşüncelerin toplamıdır. Bağlılık, güven duygusu içerisinde kurum ile olan ilişkiyi uzun vadeli yürütmektir. Dini ilgilenim ise bireylerin ve toplumun değer ve tutumlarında önemli bir rol oynayan etkileyici bir unsurdur. Bu çalışma Erzurum il sınırlarında yaşayan katılımcılara uygulanmış olup 412 anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 istatistik programı kullanılmış olup, anketi cevaplayanların demografik özellikleri de incelenmiş ve faktör analizi, güvenilirlik testleri, t-testi ve regresyon analizleri yapılmıştır. Bağışta bulunmada marka imajı ve bağlılığın etkisinin olduğu, dini ilgilenimin etkisinin ise olmadığı bulunmuştur. The purpose of this study is to examine the effects of brand image of humanitarian aid organizations, commitment to these organizations and religious involvement on the intention to donate. Brand image is a function of what consumers feel and think about brand. Commitment is about maintaining long term relations with an organization through a feeling of trust. Religious involvement is an important factor influential on personal and societal values and attitudes. The research utilizes survey method and data from 412 participants in Erzurum Province of Turkey are used to test the research hypotheses. The collected data is analyzed by SPSS 20 software package through descriptive, frequency, factor analysis, reliability tests and regression analysis. The findings of the study show that brand image and commitment have a significant effect on charitable giving whereas the effect of religious involvement is non-significant. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the effects of brand image of humanitarian aid organizations, commitment to these organizations and religious involvement on the intention to donate. Brand image is a function of what consumers feel and think about brand. Commitment is about maintaining long term relations with an organization through a feeling of trust. Religious involvement is an important factor influential on personal and societal values and attitudes. The research utilizes survey method and data from 412 participants in Erzurum Province of Turkey are used to test the research hypotheses. The collected data is analyzed by SPSS 20 software package through descriptive, frequency, factor analysis, reliability tests and regression analysis. The findings of the study show that brand image and commitment have a significant effect on charitable giving whereas the effect of religious involvement is non-significant tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Yardım kuruluşları tr_TR
dc.subject.ddc Marka imajı tr_TR
dc.subject.ddc Bağlılık tr_TR
dc.subject.ddc Dini ilgilenim tr_TR
dc.subject.ddc Bağışta bulunma niyeti tr_TR
dc.subject.ddc Charitable organizations tr_TR
dc.subject.ddc Brand image tr_TR
dc.subject.ddc Commitment tr_TR
dc.subject.ddc Religious involvement tr_TR
dc.subject.ddc Intention to donate tr_TR
dc.title İnsani yardım kuruluşlarının marka imajı ile bu kurumlara olan bağlılık ve dini ilgilenimin bağışta bulunma niyetine etkisi tr_TR
dc.title.alternative The effect of humanitarian aid organizations brand image, commitment to these organizations and religious involvement on the intention to donate tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR47344 tr_TR
dc.relation.journal Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 14 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.pages 231;258
dc.identifier.doi 10.18026/cbayarsos.280555
dc.published.type Ulusal tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE