Kurumsal Açık Arşiv

Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğretmen adayları ile eğitim fakültesi öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Fırat Üniversitesi örneği)


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayrak, Esra
dc.contributor.author Çınar, Vedat
dc.contributor.author Çoban, Bilal
dc.contributor.author Coşkuner, Zeki
dc.date.accessioned 2017-01-06T08:01:58Z
dc.date.available 2017-01-06T08:01:58Z
dc.date.issued 2013-02
dc.identifier.citation Bayrak, E., Çınar, V., Çoban, B. ve Coşkuner, Z. (2013). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğretmen adayları ile eğitim fakültesi öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Fırat Üniversitesi örneği). The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1817-1828. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/9145
dc.description.abstract Epistemoloji, bilgiyi araştıran bir felsefi akımdır. Epistemolojik inanç ise bireyin, bilgiyi nasıl öğrendiği ve öğrettiğine yönelik kendi kişisel yorumlarıdır. Öyle ki epistemolojik inanç, bireylerin yaşamları süresince aldığı bütün kararları ve bu kararları uygularken sergilemiş oldukları davranışların sebeplerini oluşturmaktadır. Epistemolojik inancın kendine has özellikleri bulunurken oluşumunu ve gelişimini çeşitli değişkenler etkilemektedir. Bu değişkenler aile yapısı, içinde yaşanılan çevre, yaş faktörü ve eğitim düzeyi olarak sıralandırabiliriz. Bu araştırma, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıf öğretmen adayları ile Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 3. ve 4. sınıf öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının düzeyini çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılan, tarama modelli bir çalışmadır.Araştırmanın çalışma grubunu Fırat Üniversitesi Beben Eğitimi ve Spor Yüksekokulu 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları ile Eğitim Fakültesi 4.sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada Pomeroy (1993) tarafından geliştirilen ve Deryakulu ve Bıkmaz (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan “Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 15 istatistik programı kullanılmış, değişkenler arasındaki farkta 0.05 önem düzeyi dikkate alınmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının bölüm, cinsiyet, yaş, bölümü kendi istekleri ile seçmiş olmaları ve araştırma yapmayı sevmeleri gibi değişkenler ile “bilimsel epistemolojik inançlar” arasında anlamlı ilişki tespit edilmekle beraber, bilimsel epistemolojik inanç düzeyinin, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretmen adaylarının Eğitim Fakültesi öğretmen adaylarından daha yüksek olduğu görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Epistemology is philosophical movement that searches for the knowledge. Epistemological belief is the person’s own comments about how one learns and teaches the knowledge. So, the epistemological beliefs demonstrate all decisions taken during the lives of individuals and the causes of their behaviors exhibited when implementing these decisions. While the epistemological belief has its own characteristics, several variables affect the formation and development of it. These variables can be listed as family structure, the environment in which individuals live, age factor and level of education. This survey examines 2012-2013 acadamic year Fırat University both Faculty of Education 4th grade prospective teacher and school of physical education and sport 3rd and 4th grade prospective teacher’s scientific epistemological belief level in terms of variable variances. This survey’s work group is consisted of Fırat University Faculty of Education 4th grade prospective teachers and school of physical education and sport 3rd and 4th grade prospective teachers. In this study, “Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği” is used. It is developed by Pomeroy (1993) and adaptated to Turkish by Deryakulu and Bıkmaz. For the analysis of the datas in that study, the SPSS 15 statistic program is used. Also, 0.05 importance level is considered for the differences among the variances. As a result, prospective teachers have selected that department voluntarily and they like searching. There are meaningful relationships between these variances and scientific epistemological beliefs. Moreover, it is observed that school of physical education prospective teachers’ level of scientific epistemological belief is higher than Faculty of Education prospective teachers. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Beden eğitimi öğretmeni tr_TR
dc.subject.ddc Epistemoloji tr_TR
dc.subject.ddc Epistemolojik inanç tr_TR
dc.subject.ddc Physical education teacher tr_TR
dc.subject.ddc Epistemology tr_TR
dc.subject.ddc Epistemological beliefs tr_TR
dc.title Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğretmen adayları ile eğitim fakültesi öğretmen adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Fırat Üniversitesi örneği) tr_TR
dc.title.alternative Prospective teachers of physical education and sport schools and faculty of education student teachers scientific epistemological beliefs in terms of different variables comparison of ( example of Firat University) tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR200169 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR59560 tr_TR
dc.relation.journal The Journal of Academic Social Science Studies tr_TR
dc.identifier.volume 6 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.pages 1817;1828
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE