Kurumsal Açık Arşiv

Self-regulated learning in the digital age: An EFL perspective


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kızıl, Aysel Şahin
dc.contributor.author Savran, Zehra
dc.date.accessioned 2016-11-08T12:24:45Z
dc.date.available 2016-11-08T12:24:45Z
dc.date.issued 2016-10-25
dc.identifier.citation Kızıl, A. ve Savran, Z. (2016). Self-regulated learning in the digital age: An EFL perspective. Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language), 10(2), 147-158. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.novitasroyal.org/Vol_10_2/4.Sahin%20&%20Savran.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8935
dc.description.abstract Research on the role of Information and Communication Technologies (ICT) in language learning has ascertained heretofore various potentials ranging from metacognitive domain to skill-based practices. One area in which the potentials of ICT tools requires further exploration is self-regulated language learning, an active, constructive process in which learners take the initiative in their learning experiences. This paper reports on a study which aims to examine English as a Foreign Language (EFL) learners’ use of ICT tools to self-regulate their language learning outside the formal instructional setting. A total of 777 university students attending an intensive English language preparatory program participated in the study. Analysis of the data collected through surveys showed that EFL learners were actively engaged in the use of ICT tools for self-regulated language learning, but there were variations both among the students and in aspects of regulating learning through the use of ICT tools. tr_TR
dc.description.abstract Dil öğreniminde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı konusunda yürütülen araştırmalar, şimdiye dek üst bilişsel alandan dil becerileri temelli uygulamalara kadar, teknolojik araçların birçok farklı potansiyelini ortaya koymuştur. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin potansiyelinin daha fazla araştırılması gereken bir alan da, öğrencilerin kendi öğrenme süreçleriyle ilgili girişimde bulunduğu etkin ve yapıcı bir süreç olan öz-düzenleyici dil öğrenimi alanıdır. Bu çalışma, yabancı dil olarak İngilizce öğrenicilerinin okul dışında öz-düzenleyici dil öğrenimi faaliyetlerinde bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımlarını incelemektedir. Çalışmaya, İngilizce hazırlık programına devam eden 777 üniversite öğrencisi katılmıştır. Anket yoluyla toplanan verilerin analizi İngilizce öğrenicilerinin öz-düzenleyici dil öğrenimi faaliyetlerinde aktif bir şekilde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullandığını, ancak hem öğrenciler arasında hem de öğrenmenin düzenlenen yönleri açısından farklılıklar olduğunu göstermiştir. tr_TR
dc.language.iso İngilizce tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::DİL tr_TR
dc.subject.ddc Self-regulated learning tr_TR
dc.subject.ddc Information and communication technologies tr_TR
dc.subject.ddc ICT tr_TR
dc.subject.ddc English as a foreign language tr_TR
dc.subject.ddc EFL learners tr_TR
dc.title Self-regulated learning in the digital age: An EFL perspective tr_TR
dc.title.alternative Dijital çağda öz-düzenleyici öğrenme: Yabancı dil olarak İngilizce bağlamı tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR59162 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR101316 tr_TR
dc.relation.journal Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language) tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.pages 147;158
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE