Institutional Open Archives

Öğretmen adaylarının bilgisayar becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi


Show simple item record

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Kaysi, Feyzi
dc.date.accessioned 2016-10-25T06:33:59Z
dc.date.available 2016-10-25T06:33:59Z
dc.date.issued 2014-06
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Kaysi, F. (2014). Öğretmen adaylarının bilgisayar becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 13(3), 847-864. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8905
dc.description.abstract Bu araştırmada öğretmen adaylarının bilgisayar becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Betimsel tarama modeline göre yürütülen araştırmada araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgisayar becerisi ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Fırat ve Hasan Ali Yücel Eğitim fakültelerinde öğrenim göre 482 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bilgisayar becerisi ölçeğine yönelik öğretmen adaylarının görüşlerinin karşılaştırılmasında Bağımsız gruplar t testi, Tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U testine başvurulmuştur. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre bilgisayar becerisi ölçeğine yönelik öğretmen adaylarının görüşleri arasında yaş değişkenine göre anlamlı fark yoktur. Buna karşın öğrenim görülen eğitim fakültesi, cinsiyet, bölüm ve bilgisayarı olma durumu açısından öğretmen adayı görüşleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının meslek öncesi eğitimlerinde bilgisayarlı yaşantılarının arttırılması onların bilgisayara yönelik olumlu bir tutum geliştirmelerine ve bilgisayar becerilerini geliştirmelerine imkân sağlayacağı görülmüştür. Bu bağlamda öğretmen yetiştiren programlarda bilgisayar içerikli derslere ağırlık verilmesi, öğrenci yurtlarında bilgisayara erişim olanaklarının desteklenmesi gibi uygulamaların bilgisayar becerisi anlamında yararlı sonuçlar üreteceği düşünülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The objective of the study was to compare the perceptions of prospective teachers related to computer skills according to various variables. The study was conducted as a descriptive survey method,a computer skills scale developed by the researchers was used. Sampling of the study contained 482 students studying teaching in the Faculties of Education atFırat and Istanbul Universities. Independent groups t-test, oneway Anova, Kruskal Wallis H and Mann Whitney U test were employed in the comparison of views of prospective teachers on the scale of computer skills. According to the findings obtained during the study, there is no significant variation between the views of prospective teachers on the scale of computer skills based on the variable of age. However, there were significant variations between the views of prospective teachers on the scale of computer skills depending on the Faculty of Education in which the student studied teaching in terms of gender, department and whether the student had a computer or not. It was understood that increasing the experiences with a computer during their education before they start teaching would bring prospective teachers a chance in developing a positive attitude for the matter and improving their computer skills. Thus, it is believed that certain efforts like increasing classes including computer in programs related to teaching, supporting facilities for accessing computers in student hostels/dormitories may produce advantageous results with respect to computer skills tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Computer skill tr_TR
dc.subject.ddc Prospective teachers tr_TR
dc.subject.ddc The scale of computer skill tr_TR
dc.subject.ddc Computer-assisted instruction tr_TR
dc.subject.ddc Bilgisayar becerisi tr_TR
dc.subject.ddc Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject.ddc Bilgisayar becerisi ölçeği tr_TR
dc.subject.ddc Bilgisayar destekli öğretim tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının bilgisayar becerilerine yönelik algılarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative Assessing the perceptions of prospective teachers related to computer skills according to various variables tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR31791 tr_TR
dc.relation.journal İlköğretim Online tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.pages 847;864
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY