Kurumsal Açık Arşiv

Rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engellerine ilişkin öğretmen görüşleri


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gökyer, Necmi
dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.date.accessioned 2016-10-21T06:51:01Z
dc.date.available 2016-10-21T06:51:01Z
dc.date.issued 2014-04
dc.identifier.citation Gökyer, N. ve Tuncer, M. (2014). Rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engellerine ilişkin öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 13(4), 1387-1399. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8904
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, “rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engellerine ilişkin öğretmen görüşlerini” belirlemektir. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın evrenini, 2012-2013 eğitimöğretim yılında, Elazığ ili merkez ilçede bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 3121 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı 41 maddeden oluşmaktadır. Aracın geçerlik ve güvenirlik çalışmaları, Elazığ ilçe merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 200 öğretmenden toplanan veriler üzerinden yapılmıştır. Geliştirilen rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engelleri (DKİE) adlı ölçek 166 kişi üzerinde uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin görüşleri; “dürüstlük ve güvenirlik” boyutunda “kararsızım”; “olumlu geri bildirim” ve “empatik iletişim” boyutlarında “katılıyorum” ve “iletişim engelleri” boyutunda ise, “katılmıyorum” düzeyindedir. İletişim engelleri boyutunda Fen bilimleri branşındaki öğretmenlerin görüşlerinin düzeyi, sosyal bilimler branşındaki öğretmenlerin görüşlerinin düzeyinden daha yüksek çıkmıştır. İletişim engelleri boyutunda, 9-13 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin görüşleri ile, kıdemleri 1-2 yıl ve 3-5 yıl, 6-8 yıl ve 19 yıl ve üstü olan öğretmenlerin görüşleri arasında 9-13 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin aleyhine anlamlı bir fark bulunmuştur. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the teachers' opinions about the communication barriers sourced provincial education inspectors through the process of guidance and supervision. The universe of the study that used survey model consists of 3121 teachers working at primary and secondary schools in the central district of Elazığ in the 2012-2013 academic year. Data collection tool consists of 41 items. The validity and reliability study of the tool was carried out on the collected data from 200 teachers working at primary and secondary schools in the town center of Elazığ. The scale named communication barriers sourced provincial education inspectors in the process of guidance and supervision was applied on 166 people. According to the research findings, teachers' opinion; "honesty and trustworthiness" dimension is "undecided", "positive feedback" and "empathy" dimension is "I agree" and "communication barriers" dimension is "disagree". In the communication barriers dimension, the level of the teachers in science branch is higher than the level of the teachers in the social sciences branch. In the communication barriers dimension, between the opinions of 9-13 years experienced teachers and 1-2 years,6-8 years and 19 years and above experiences teachers, a meaningful difference to the disadvantage of 9-13 years experienced teachers was found tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Communication tr_TR
dc.subject.ddc Guidance tr_TR
dc.subject.ddc Supervision tr_TR
dc.subject.ddc Provincial education inspectors tr_TR
dc.subject.ddc İletişim tr_TR
dc.subject.ddc Rehberlik tr_TR
dc.subject.ddc İl eğitim denetmeni tr_TR
dc.title Rehberlik ve denetim sürecinde il eğitim denetmenleri kaynaklı iletişim engellerine ilişkin öğretmen görüşleri tr_TR
dc.title.alternative The teachers' opinions about the communication barriers sourced provincial education supervisor through by the process of guidance and supervision tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR30453 tr_TR
dc.relation.journal İlköğretim Online tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.pages 1387;1399
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE