Kurumsal Açık Arşiv

Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Yılmaz, Ömer
dc.date.accessioned 2016-10-20T12:36:39Z
dc.date.available 2016-10-20T12:36:39Z
dc.date.issued 2016-10
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Yılmaz, Ö. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 47-64. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8902
dc.description.abstract Buaraştırmanın genel amacı ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarının değerlendirilmesidir. Bu genel amaç doğrultusunda örneklemi oluşturan öğrencilerin matematik dersine yönelik kaygı ve tutumlarının cinsiyet, sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, en çok sevilen ders ve matematik notuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır. Araştırma Elazığ il merkezinde öğrenim gören 225 ortaokulöğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Tarama modeline göre yürütülen araştırma sonucunda matematik dersine ait tutum ve kaygıya yönelik tutum ve kaygıları arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde bir fark bulunamamıştır. Araştırmada sınıf değişkeni açısından hem tutum hem de kaygı puanları arasında 6 ile 7, 7 ile 8 ve 6 ile 8. sınıf öğrencileri arasında anlamlı fark belirlenmiştir. Ayrıca anne eğitim düzeyinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygıyı anlamlı bir biçimde farklılaştırmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygıları arasında negatif yönde .739 düzeyinde güçlü bir ilişki olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The general aim of this study is to evaluate the secondary school students' attitudes and anxiety towards mathematics. In line with this general purpose, it was investigated if anxieties and attitudes of students constituting the sample towards mathematics class differ in gender, class, mother's educational status, parental education status, the most popular course and the math scores. The research was conducted on 225 secondary school students studying in the city center of Elazığ. As a result of research conducted by the survey model, there was no statistically significant in the attitude and anxiety toward mathematics between male and female students. In the study, a significant difference was determined between both the attitude and the anxiety scores of 7th and 8th, and between 6th and 8th graders in terms of class variable. In addition, it was concluded that the mother's educational status does not differentiate significantly the attitude and anxiety towards mathematics class. It was determined that there is a strong correlation between the attitude and anxiety of secondary school students towards mathematics course at 0.739 levels in negative direction. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Matematik dersi tr_TR
dc.subject.ddc Tutum tr_TR
dc.subject.ddc Ortaokul öğrencileri tr_TR
dc.subject.ddc Kaygı tr_TR
dc.subject.ddc Math class tr_TR
dc.subject.ddc Attitude tr_TR
dc.subject.ddc Anxiety tr_TR
dc.title Ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve kaygılarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi tr_TR
dc.title.alternative An evaluation of the secondary school students' opinions on attitudes and anxieties towards mathematics class tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID TR60075 tr_TR
dc.relation.journal Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 13 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.pages 47;64
dc.published.type Ulusal tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE