Kurumsal Açık Arşiv

Kamu ve özel sağlık kurumlarında sunulan hizmet kalite algısının uygulamalı İstanbul örneği


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Korkmaz, Murat
dc.contributor.author Yücel, Ali Serdar
dc.contributor.author Gümüşdağ, Hayrettin
dc.contributor.editor Aslan, Şebnem
dc.contributor.editor Akarçay, Demet
dc.contributor.editor Yaman, Zührem
dc.date.accessioned 2016-08-08T12:45:58Z
dc.date.available 2016-08-08T12:45:58Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Korkmaz, M., Yücel, A. ve Gümüşdağ, H. (2013). Kamu ve özel sağlık kurumlarında sunulan hizmet kalite algısının uygulamalı İstanbul örneği. Aslan, Ş., Akarçay, D. ve Yaman, Z. (Ed.). 7. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi Bildiri Kitabı. (ss.928-944). Konya: Selçuk Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8830
dc.description.abstract Günümüzde sağlık hizmeti veren hastanelerin hizmet kalitesi müşteriler (hastalar) açısından oldukça önemlidir. Hizmet kalitesinin etkin kılınabilmesi için hastaların ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanması esas alınmalıdır. “Hasta odaklı” bir yönetim anlayışı hizmet kalitesini yükseltirken hasta memnuniyetini de artıracaktır. Bu çalışma ile İstanbul’da bulunanüç kamu ve iki özel hastaneyi tercih eden hastaların,sunulan hizmetlerin kalitesine dair görüşlerininbelirlenmesi, hasta memnuniyetini etkileyen faktörlerin tespit edilmesi ve “hasta memnuniyeti” kavramına olan duyarlılığın arttırılması amaçlanmıştır. Ayrıca hastaların hastanenin genel kalite düzeyine ilişkin görüşlerinin bazı özelliklere göre anlamlı farklılıklar gösterip göstermediği de irdelenmiştir. Araştırmaya hastaneden hizmet alan rastgele yöntemle seçilen 169 hasta katılmıştır. Katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla İstanbul Özel Maltepe Hastanesinin yatan hastalara yönelik uyguladığı anket üzerinde değişiklik yapılarak uygulanan anketten elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Araştırmada kullanılan likert ölçeğe ilişkin yapılan güvenilirlik analizi sonucunda Cronbach’s alfa değeri 0,928 olarak elde edilmiştir. Araştırma sonunda, hekim, hemşire, hizmet ve servisler ve klinik faktörlerinin hasta memnuniyeti üzerinde etkili olduğu saptanmıştır. Katılımcıların, hekim ve hemşire hizmetleri, poliklinik temizliği, personel ilgisi, tedavi ve bakım hizmetlerinden de yüksek düzeyde memnun oldukları görülmüştür. Katılımcıların çoğunluğunun hastane kalitesine ilişkin olumlu görüş belirttiği ve kadın hastalıkları ve doğum kliniğindeki hastaların memnuniyet düzeylerinin diğer bazı kliniklere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ayrıca hastaların memnuniyet düzeylerinde demografik özelliklerine göre farklılaşmalar olduğu da tespit edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Hizmet tr_TR
dc.subject.ddc Kalite tr_TR
dc.subject.ddc Algı tr_TR
dc.subject.ddc Kamu tr_TR
dc.subject.ddc Hasta tr_TR
dc.subject.ddc Sağlık kurumları tr_TR
dc.title Kamu ve özel sağlık kurumlarında sunulan hizmet kalite algısının uygulamalı İstanbul örneği tr_TR
dc.type Bildiri - Yayımlanmış tr_TR
dc.contributor.YOKID TR101180 tr_TR
dc.contributor.YOKID TR19021 tr_TR
dc.relation.publishinghaddress Konya tr_TR
dc.relation.publishinghouse Selçuk Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.pages 928;944
dc.identifier.bookname 7. Ulusal Sağlık ve Hastane İdaresi Kongresi Bildiri Kitabı tr_TR
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE