Institutional Open Archives

Finansal performansın yükseltilmesinde iki belirleyici faktör: müşteri memnuniyeti ve çalışan tatmini: Malatya’da faaliyet gösteren süpermarketlerde bir uygulama


Show simple item record

dc.contributor.author Uluyol, Osman
dc.contributor.author Derin, Neslihan
dc.contributor.author Demirel, Erkan Turan
dc.date.accessioned 2015-08-25T10:38:45Z
dc.date.available 2015-08-25T10:38:45Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Uluyol, O., Derin, N. ve Demirel, E. (2011). Finansal performansın yükseltilmesinde iki belirleyici faktör: müşteri memnuniyeti ve çalışan tatmini: Malatya’da faaliyet gösteren süpermarketlerde bir uygulama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(7), 315-336. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8443
dc.description.abstract Bir işletmenin finansal performansının değerlendirilmesinde karlılık, büyüme, satışlar, pazar payı gibi finansal ölçütlerin dikkate alınması yeterli görülmemektedir. Çünkü bu ölçütler daha çok firmanın geçmişteki performansına yöneliktir. Geleceğe yönelik değerlendirmeler için finansal ölçütlerin dışında finansal başarı üzerinde etkili olan çeşitli faktörlerin de dikkate alınması gerekmektedir. Firmanın gelecekteki finansal performansı üzerinde etkili olan müşteri memnuniyeti ve firma çalışanlarının iş tatmini düzeyi finansal performans üzerinde doğrudan ya da dolaylı çeşitli düzeylerde etkilidir. Bu çalışmanın amacı “işgören tatmini ve müşteri memnuniyeti arasındaki ilişkiyi test etmek ve her ikisinin hizmet yönü ağır basan ticari işletmeler olan süpermarketlerin finansal başarısı üzerindeki etkisini araştırmaktır”. Elde edilen araştırma sonuçları; “çalışan tatmini ile finansal performans arasında müşteri memnuniyetinin aracılık etkisinin güçlü olduğunu” göstermektedir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Finansal performans tr_TR
dc.subject.ddc Müşteri memnuniyeti tr_TR
dc.subject.ddc İşgören tatmini tr_TR
dc.title Finansal performansın yükseltilmesinde iki belirleyici faktör: müşteri memnuniyeti ve çalışan tatmini: Malatya’da faaliyet gösteren süpermarketlerde bir uygulama tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 4 tr_TR
dc.identifier.issue 7 tr_TR
dc.identifier.pages 315;336
dc.published.type Ulusal tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY