Özet:
Küreselleşme; “değişim” ve “rekabet” faktörlerini dünya gündeminin merkezine yerleştirmiştir. Bunlara ayak uydurmak
ise yine küreselleşmenin bir ürünü olan “Bilgi Çağı” nı hatırlatmaktadır. Bilgi Çağı, değerli bilgiye sahip
olabilmeyi ve onu kullanabilmeyi gerekli kılmaktadır. Bu gereklilik, işletmeler için çok önemli bir stratejik unsur
niteliğindedir. Bilgi kavramı, son dönemlerde, stratejik yönetim bağlamında çeşitli araştırmalara konu olmaktadır.
Bilgiyi, rekabet avantajı, kaynak tabanlı görüş ve entelektüel sermaye ile ilişkilendirerek irdeleyen çalışmalar ise ilk
sıralarda yer almaktadır. Entelektüel sermaye, kaynak tabanlı görüşe göre “işletme performansının kaynağı” ve “rekabet
avantajı elde etme yolunda önemli bir anahtar” olarak kabul edilmektedir. Bundan dolayı; entelektüel sermaye
ve onun rekabet avantajı yaratmadaki etkisi, günümüz işletmecilerinin ve araştırmacılarının önemle üzerinde durdukları
konular arasındadır.
Bahsedilen görüşlerin ışığında, işletmeler açısından entelektüel sermayenin rekabet avantajı yaratmadaki etkilerini
incelemeyi amaçlayan bu çalışmanın yapılması düşünülmüştür. Çalışmada öncelikli olarak; rekabet, rekabet avantajı
ve entelektüel sermaye kavramlarının netleştirilmesine yönelik bir çerçeve sunulmuştur. Daha sonra ise entelektüel
sermayenin rekabet avantajı yaratmadaki önemi ele alınmıştır.