Özet:
Çalışmada, “Toplam Kalite Liderliği” ve “İş Tatmini” kavramlan üzerinde du¬rulmuştur. Kalkınmakta olan ülkemizde, toplam kalite anlayışının yaygınlaşmasında eğitimin ve eğitimcilerin önemli etkilerinin olduğu düşüncesinden hareket edilerek, Elazığ’da çalışan Beden Eğitimi ve Spor öğretmenlerinin “iş tatmini düzeyleri” ile “to p- lam kalite liderlik algılamaları” arasındaki ilişki araştırılmıştır. “İş deneyimlerinin sonu¬cunda ortaya çıkan olumlu ruh hali” şeklinde tanımlanan “iş tatmini” ile “çalışanları, müşteri servisi ve çağdaş toplam kalite yönetimi teknikleri hakkında eğitmek ve onlara bunu benimsetmek için geliştirilmiş çabalar bütünü” anlamına gelen “toplam kalite liderliği” arasında “pozitif yönde”, ancak “çok az zayıf’ bir ilişki olduğu saptanmıştır. Katılımcıların “iş tatmini düzeyleri” “yüksek” iken “toplam kalite liderliği algılama düzeyleri” düşüktür. Söz konusu iki değişken ile demografik nitelikler ayrı ayrı karşılaştırmaya tabi tutulmuş ve herhangi bir fark bulunamamıştır.