Kurumsal Açık Arşiv

Krizin olumsuz etkilerini azaltmada müşteri ilişkileri yönetiminin etkililiği


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Derin, Neslihan
dc.contributor.author Demirel, Erkan T.
dc.date.accessioned 2015-08-19T07:53:50Z
dc.date.available 2015-08-19T07:53:50Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Derin, N. ve Demirel, E. (2010). Krizin olumsuz etkilerini azaltmada müşteri ilişkileri yönetiminin etkililiği. Turgut ÖZAL Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi – I., Malatya sunulan bildiri. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8406
dc.description.abstract Müşteriyi işletmenin merkezine koyarak onları tanımaya; böylece müşterilerin isteklerine zamanında ve etkili olarak cevap verebilmeye ve onlarla uzun dönemli ve kalıcı ilişkiler geliştirmeye dayanan” müşteri ilişkileri yönetimi (miy) günümüzde hemen her alanda bir rekabet aracı olarak kullanılabildiği gibi ekonomik krizlerle mücadelede de etkin rol oynayabilmektedir. Kriz yönetimi, krizin meydana getirdiği bir takım olumsuz etkilere karşılık vermek ve onlardan sıyrılmak için işletmeninin özel kabiliyetlerinde, öğrenmesinde ve performansında bir takım gelişmeleri icap ettirir. Son ekonomik kriz piyasalarda talep daralmasına yol açmış, talep daralması da rekabet ortamının daha da güçlenmesine sebep olmuştur. Piyasalar için, rekabet edebilme gücü, her zaman farklı olmayı gerektirmiştir. Farklılaşmanın en önemli yollarından birisi olarak müşteri ilişkileri gösterilmektedir. Müşterilerin devam eden ilişkisi, sadakatleri ve artarak devam eden satın alma davranışları, krizin meydana getirdiği güçlü rekabet koşullarında şirketleri koruyacak değerlerdir. Bu çalışma, yukarıdaki görüşlerin ışığında, “yaşadığımız son ekonomik krizde işletmelerin miy‟i ne derece etkin uygulayabildiklerini” konu edinmiştir. Çalışmanın problem cümlesi “küresel ekonomik kriz sürecinde Malatya‟daki franchising kullanmış marka mağazalarda mġy ne derece etkili olmuştur?” Şeklinde belirlenmiştir. Araştırma, literatür tarama ve gözlem aşamasından sonra araştırmacılar tarafından geliştirilen anketin, Malatya‟da franchising yolu ile faaliyet gösteren marka mağazalarının yöneticilerine uygulanmasıyla tamamlanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre miy uygulamalarının kriz ile mücadelede işletmeye yaptığı katkılardan duyulan memnuniyet üst düzeydedir. Bu sonuç, “miy krizden çıkmada önemli bir araçtır” görüşünü destekler niteliktedir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc müşteri ilişkileri yönetimi tr_TR
dc.subject.ddc kriz yönetimi tr_TR
dc.subject.ddc franchising marka mağazaları tr_TR
dc.title Krizin olumsuz etkilerini azaltmada müşteri ilişkileri yönetiminin etkililiği tr_TR
dc.type Bildiri - Yayımlanmamış tr_TR
dc.relation.publishinghaddress Malatya tr_TR
dc.meeting.name Turgut ÖZAL Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi – I. tr_TR
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE